مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا :

پدافند هوایی ایران توان مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمنان را دارد

مشاور فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: پدافند هوایی ایران با دستاوردهای نوین بیش از گذشته توان مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمنان را دارد. ...
کد خبر: ۸۷۳۸۲۸۲
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  امیر سرتیپ دوم ˈقاسم فراوانˈ در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان اظهار کرد: طبق شواهد تاریخی هر زمان که نیروهای مسلح با همراهی مردم روبه‌رو بوده توانسته به خوبی دفاع از امنیت کشور را به انجام برساند.
فراوان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد جنگ‌های صورت گرفته در جهان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در منطقه ما اتفاق افتاده است، تصریح کرد: بر همین اساس تقویت نیروهای نظامی باید از اولویت‌های اصلی کشور باشد، زیرا در قرن ۲۱ و به دلیل محاسبات اشتباه صدام در اینکه نیروی نظامی ایران به دلیل تغییر و تحولات حاصل از انقلاب ضعیف شده است، دست به حمله‌ای ناجوانمردانه به کشور زد.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دومین روز از آغاز جنگ تحمیلی ۷۶۰ نفر از خلبانان با نوشتن وصیت‌نامه آمادگی خود را برای حضور در جنگ اعلام و به خوبی از طریق پدافند هوایی در برابر نیروهای متجاوز بعثی ایستادگی کردند.
امیر سرتیپ دوم فراوان با تاکید بر اینکه قدرت امروز کشور ناشی از ایستادگی ۸ ساله رزمندگان در دفاع‌مقدس است، گفت: رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) وحدت مردم و قدرت نیروهای نظامی مهم‌ترین عامل پیروزی ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی بود و در جامعه امروز نیز رهبری روشنگرانه مقام معظم رهبری این اقتدار را به خوبی رقم زده است.
وی خاطر نشان کرد: در زمان  جنگ عمق کشورمحل تجمع هواپیماهای پهن پیکربود و ما زمانی نگذشت  که تمام فرودگاهها به محلی امن و مکانی عملیاتی تبدیل شدند  و در روزسوم  جنگ ۱۶ فروند ۳۳۰ با هر کدام یکصد نفر دانشجوی مسلح  داخل اهواز فرود آمد ؛ که حاصل قدرت ایمان ،  اراده وشجاعت خلبان های ۳۳۰  وهمچنین پدافند هوایی که در روزر دوم و سوم جنگ منطقه را امن می کند.
مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: ماموریت پدافند هوایی در طول جنگ کمک رسانی به نیروی هوایی برون مرزی و نیروهای داخلی در حفظ مناطق اقتصادی به عنوان دستاورد های مردم  و امن نگه داشتن منطقه بود.
وی افزود : ما سه بار در زمان جنگ با تمام کمبود هایی که داشتیم نیروی هوایی دشمن را به زیر کشاندیم.
امیر سرتیپ دوم فراوان اظهار داشت : امروز بنا به فرمانی تاریخی،  پدافند هوایی دارای سازمانی مستقل ولی در عین حال قرارگاه مشترک ارتش و سپاه در فراتر از هزاران نقطه از کشور مستقر شده و این استقرار تداوم خواهد داشت.
مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا افزود: این افتخار شامل حال ما شده است که به پاس شهدایی که تقدیم کرده ایم حضرت آقا فرموده اند :ارتش همواره در جهاد فی سبیل الله است و یقین بدانید سربازان شما در ارتش و پدافند عاشقانه و خالصانه از تمام بنیادهای نظام دفاع خواهد کرد و تا جان در بدن داریم سرباز ناچیزی برای این ملت خواهیم بود.
وی در پایان تاکید کرد : اکنون موفقیت های بسیار خوبی در تولید وتقویت صنعت نظامی کشور برای مقابله با هرگونه تجاوز دشمنان حاصل شده است.
انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار