مردم به شدت گلایه دارند که چرا هنوز در معرفی و محاکمه مدیران متخلف اقدام جدی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۸۲۵۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امام جمعه ایلام آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: مردم به شدت گلایه دارند که چرا هنوز در معرفی و محاکمه مدیران متخلف اقدام جدی صورت نگرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه اخیرا اظهار داشت که دولت هنوز لیست کامل دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی را برای محاکمه و برخورد قضایی به آنها ارائه نداده است. موضوع حقوق‌های نجومی با اعتراف برخی مسئولان دولت در نقطه کور رادار نظارتی دولت رخ داده است و در نظرسنجی‌ها نظر مردم نسبت به عملکرد دولت به شدت منفی است.

تاسف‌بارتر این است که برخی از مقامات دولتی از یک سال پیش از پرداخت‌های نجومی باخبر بودند اما در این رابطه هیچ اقدامی انجام نشده است. اگر مطبوعات روشنگری نمی‌کردند برخورد جدی با متخلفان و حرام‌خواران صورت نمی‌گرفت چرا که دست‌درازی به بیت‌المال با دریافت فیش‌های نجومی احساس بسیار بدی در بین مردم پیدا شد.

در روزگاری که عده‌ای با سخت‌ترین مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند برخی با غارت اموال بیت‌المال برای چند شب خوش‌گذرانی میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور و هیأت دولت نکات مهمی را در قالب هفت سرفصل در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست خارجی، علم و فناوری، امنیت، فرهنگی، برنامه ششم و فضای مجازی را به عنوان اولویت‌های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک سال پیش رو بیان فرمودند.

مقام معظم رهبری اقدام و عمل را بهترین تبلیغ برنامه‌های دولت عنوان فرمودند و شهیدان رجایی و باهنر را الگوی اخلاص، پرکاری و مردمی بودن برای همه کارگزاران و مسئولان دانستند.

رهبر انقلاب دولت را به دوری از حواشی به خصوص در ماه‌های آینده که همراه با مباحث انتخاباتی است، فرا خواندند و فرمودند دولت نباید به هیچ وجه خود را سرگرم بحث انتخاباتی کند بلکه تا آخرین روز کاری برای کار و تلاش و حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی داشته باشد و بهترین تبلیغ برای دولت کار، اقدام و عمل آن دولت است.

مشکلات و گره‌های اقتصادی مسئله اول کشور است

مسائل اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرفصل مهم بیانات رهبری بود. معظم‌له فرمودند امروز مشکلات و گره‌های اقتصادی مسئله اول کشور است که باید مرتفع شود. حل مشکلات اقتصادی در گرو اجرای صحیح و دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. باید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیت‌های کشور در بخش‌های کشاورزی و صنعتی به میدان آورده شود و برای عملی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی گفتمان سازی در تبیین صحیح آن سیاست‌ها و تاثیرات آن از جانب مسئولان امکان‌پذیر باشد.

در آخرین روز ماه ذی‌العقده امت اسلامی شاهد شهادت مظلومانه و غریبانه جوان‌ترین امام از خاندان پاک رسول اعظم شد. امام نهم در دوران امامت خویش در معرفی جایگاه امامت و جانشینی رسول اکرم اقدامات ارزشمند و مهمی انجام داد و توانست با فعالیت‌های علمی و فرهنگی و حضور در محافل و همایش‌های علمی با منطق وحی و تفوق علمی بر علما و دانشمندان توطئه دشمنان را خنثی کند.

یکی از حوادث بسیار شیرین و زیبا ازدواج کامل‌ترین مرد و کامل‌ترین زن عالم خلقت است که جایگاه رفیع نظام خانواده از نگاه اسلام و ارزش‌های الهی در زندگانی مشترک امام علی و فاطمه زهرا وجود دارد.

صفا، صمیمت، تعامل، تفاهم، عشق و محبت در زندگی مشترک کوتاه مدت حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) موج می‌خورد. از دیدگاه امام علی(ع) بهترین همسر کسی است که نه تنها اجازه ندهد شوهر در جهت خلاف گام بردارد و از میدان اطاعت الهی خارج نشود و مانع کمال و عبودیت در مسیر الهی شوهر نشود. بلکه او را در این مسیر سخت او را یار و مساعد باشد.

فاجعه خونین ۱۷ شهریور که هزاران نفر از مردم مظلوم و انقلابی تهران به شهادت رسیدند سخت‌ترین و حزن‌انگیزترین حادثه انقلاب اسلامی است و این فاجعه زمینه سقوط زودهنگام رژیم غاصب پهلوی را فراهم کرد و خون پاک این شهیدان شجره طیبه انقلاب اسلامی را بارور کرد و طومار ننگین حکومت جبار پهلوی را در ۲۲ بهمن پیچید و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

مسجد یکی از مهمترین و کارآمدترین نهاد فرهنگی، دینی و در واقع قرارگاه فرهنگی در ترویج و نشر معارف دینی و تعظیم و تربیت مردم به ویژه نسل جوان نقش بی‌بدیل دارد.

مسجد عرصه مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت‌های اجتماعی است. آبادانی واقعی مساجد به حضور جوانان انقلابی متعهد در این مکان مقدس است. سازمان بسیج، ستاد کانون‌های مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد باید برای حضور جوانان در مسجد برنامه‌ریزی کند تا این سنگر همچنان مستحکم در مقابل استکبار جهانی و مولود نامشروع آن گروه‌های تکفیری بایستد.
ارسال نظرات