خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها از جمله موضوع ازدواج جوانان مورد اهمیت است، گفت: در صورت جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای ایشان و پیروی از سبک زندگی اسلامی تا اندازه زیادی مشکلات ازدواج حل می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۲۴۷
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در ازدواج جوانان مورد اهمیت است

به گزارش خبرگزاری بسیج ازشهرضا، حجت الاسلام اصغر قائمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا با اشاره به فرا رسیدن ماه ذیحجه و با بیان اینکه خباثت و زذالت آل سعود سبب شد تا حجاج ایرانی امسال از ادای مناسک حج محروم شوند، اظهار داشت: حکومت نالایق عربستان در سال گذشته هم سبب کشته شدن تعداد زیادی از حجاج از جمله حجاج ایرانی شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، افزود: پدران و مادران باید در خانواده‌ها از شکل گیری ازدواج‌های تجملی و گناه و فساد در مراسم‌های عروسی و عقد، خودداری کنند.

امام جمعه موقت شهرضا گفت: متأسفانه بسیاری از خانواده‌ها و زوجین ازدواج را به بهانه‌های مختلف از جمله اشتغال یا خانه‌دار شدن به تأخیر می‌اندازند در صورتی که به تعبیر پیامبر اکرم(ص) در مراسم خواستگاری باید از دین افراد سئوال و در مابقی امور به خداوند توکل شود.

وی با بیان اینکه ازدواج کردن سبب جلب رزق الهی می‌شود و تأخیر در ازدواج نیز مفاسد فراوانی را به دنبال دارد، بیان کرد: بر اساس روایات اسلامی اگر دختر و پسری به سن ازدواج برسند و والدین با وجود امکانات لازم اسباب ازدواج آنان را فراهم نکنند، اگر فرزندان گناهی مرتکب شدند، والدین نیز در آن سهیم هستند.

حجت‌الاسلام قائمی تصریح کرد: تورم و مشکلات اقتصادی غیر قابل انکار است، اما تشریفات و تجملاتی که خانواده‌ها در جریان ازدواج ایجاد کرده‌اند نیز سهم زیادی در افزایش سن ازدواج دارد.

وی با بیان اینکه تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها از جمله موضوع ازدواج جوانان مورد اهمیت است، گفت: در صورت جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای ایشان و پیروی از سبک زندگی اسلامی تا اندازه زیادی مشکلاتازدواج حل می‌شود.

امام جمعه موقت شهرضا با بیان اینکه اساس زندگی زناشویی باید بر مبنای رعایت اخلاق اسلامی باشد، افزود: فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شود و در راستای منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز لازم است در همین راستاگام برداشت.

وی با اشاره به برجام، گفت: ما در جریان مذاکرات بر اساس شفاف سازی و حُسن نیت عمل کردیم اما در نهایت چیزی نصیب ما نشد، امروز هم عده‌ای برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی برجام و انحراف افکار عمومی از آن، مسئله لزوم برگزاری کنسرت‌ها را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام قائمی بیان کرد: اگر گناه تعطیل شود رضای خداوند و در نتیجه شادی مردم هم زیاد می‌شود اما برخی افراد نمی‌خواهند به این واقعیت توجه کنند.

وی افزود: برجام نعمت خداوند نبود که اکنون عذاب الهی در نتیجه بی‌توجهی به آن نازل شود، برجام نه عزتی برای ما به همراه داشت و نه افتخاری و نه سبب ایجاد تغییری در وضعیت معیشتی مردم شد، برخی تحلیل‌ها از نتایج برجام بیشتر به شورخی شبیه است تا تحلیل‌های کارشناسی.

امام جمعه موقت شهرضا تصریح کرد: عذاب الهی در نتیجه عمل حرام خواری عده‌ای که حقوق‌های کلان می‌گیرند نازل می‌شود، هنوز هیچ اقدامی برای مجازات این افراد انجام نشده با وجودی که رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم مقابله با آنان تأکید فرموده‌اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها