خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی گروه پدافند هوایی شهید رفیعی اصفهان:

قرارگاه خاتم الأنبیاء یکی از ستون‌های اصلی پدافندی و دفاعی کشور است

جانشین فرماندهی گروه پدافند هوایی شهید رفیعی اصفهان گفت: تشکیل قرارگاه خاتم الانبیا امروزه به عنوان یکی از ستون‌های اصلی پدافندی و دفاعی کشور درآمده است و نقش مهی در حفظ و افزایش سطح امنیت داخلی کشور و جلوگیری از تهاجم احتمالی نیروهای دشمن به خاک کشورمان دارد.
کد خبر: ۸۷۳۸۲۴۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازشهرضا، سرهنگ علیرضا طاهری مقدم در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا با اشاره به فرا رسیدن دهم شهریورماه، سالروز تشکیل قرارگاه پدافندهوایی خاتم الأنبیاء، اظهارداشت: تشکیل این قرارگاه به فرموده فرماندهی معظم کل قوا، گام مؤثری در ارتقاء سطح ایمنی و امنیت حریم هوایی کشور بود.

وی افزود: تشکیل این قرارگاه که امروزه به عنوان یکی از ستون‌های اصلی پدافندی و دفاعی کشور درآمده است نقش مهی در حفظ و افزایش سطح امنیت داخلی کشور و جلوگیری از تهاجم احتمالی نیروهای دشمن به خاک کشورمان دارد.

جانشین فرماندهی گروه پدافند هوایی شهید رفیعی اصفهانتصریح کرد: تجربیات جنگ تحمیلی هشت ساله ضرورت تشکیل نیرویی بازدارنده، قدرتمند و در عین حال منسجم را در حراست از تمامیت هوایی جمهوری اسلامی ایران نشان داد.

وی گفت: تجربه مهم ایران در آن دوران لزوم کسب دانش کارآمد و مهم درباره چگونگی رویارویی با حملات و تهدیدات هواپایه دشمنان را ایجاد کرد.

طاهری مقدم بیان کرد: تحلیل دکترین دفاعی در مناطق مختلف جهان و منطقه خاورمیانه و نیز اقدامات استکبار جهانی در منطقه ضرورت تبدیل دانش‌های هوا فضا به زیرساخت‌های اجرایی را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم مقابله با بیگانگان در هر نبردی مطرح است، افزود: تقویت این بخش از قوانی نظامی کشور به عنوان یکی از ارکان مهم دفاعی ضروری است.

جانشین فرماندهی گروه پدافند هوایی شهید رفیعی اصفهانگفت: مأموریت قرارگاه خاتم الأنبیاء دفاع منسجم و یکپارچه از حریم هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: این قرارگاه در طول 8 سال گذشته با عملکرد خود در راستای ایجاد آسمانی امن برای هواپیماهای خودی و غیر قابل نفوذ برای قوای بیگانه، دستاوردهای خوب و قابل قبولی را ارائه کرده است.

طاهری مقدم با اشاره به برخی از دستاوردهای قرارگاه پدافندهوایی خاتم الأنبیاء، اظهار داشت: ضرورت تربیت نیروهای کارآمد و مستعد و آشنا به دانش و فنون روز جهانی در مسائل هوا و فضا بر کسی پوشیده نیست به همین منظور دانشگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیا تشکیل و در راستای تربیت کادر مجرب در این بخش، فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و توسعه رادارهای راهبردی جهت کشف و پایش هوایی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله مقابله با تهدیدات احتمالی همانند ساخت «رادار کیهانی سپهر» با برد بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر از جمله دستاوردهای این قرارگاه بوده است.

جانشین فرماندهی گروه پدافند هوایی شهید رفیعی اصفهانبا اشاره به ساخت و توسعه سامانه‌های موشکی زمین به هوا و توپخانه‌ای در این قرارگاه، اظهار داشت: به عنوان نمونه ساقط کردن پهباد جاسوسی اسراییل در ارتفاع 3 هزار و 700 متری از سطح زمین، که یکی از به روز ترین تکنولوژی‌های دینا در این زمینه بود، در همین راستا انجام شده است.

وی بیان کرد: دفاع 24 ساعته از آسمان جمهوری اسلامی ایران که اجازه هیچگونه تجاوزی را به دشمنان نداده، طرح‌های احتمالی در این زمینه را خنثی کرده است.

طاهری مقدم اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان هوا فضای جهانی (ایکائو) جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین حریم هوافضای جهانی را در اختیار دارد.

وی گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران، با توان و قابلیت بی نظیر خود کوچکترین تهدیدات را با سخت‌ترین و قاطع‌ترین واکنش‌ها، پاسخ می‌دهد.


ارسال نظرات