دادستان تربت حیدریه در جمع مدیران و فرماندهان بسیج شهرستان:
دادستان تربت حیدریه منشا بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۹۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر مسرور در جمع مدیران و فرماندهان بسیج شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی منشاء مجازی دارد چراکه احساس بر عقل غلبه دارد و چقدر خوب است که الگوهای آموزشی را والدین به فرزندان منتقل نمایند.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی ابراز داشت: وقتی فرهنگ و شرایط استفاده از این فضا را بلد نیستیم برایمان ایجاد مشکل می کند و آسیب هایی را به همراه دارد چرا که در این بحث بسیاری از پرونده های طلاق مربوط به پایگاه های اجتماعی فضای مجازی است.
 
دکتر مسرور عنوان کرد: فضای مجازی یک ضرورت انکارناپذیر است که کوچکترین مقیاس آن در خانواده ها تا سطح بزرگ نیز استفاده می شود لذا وقتی فرهنگ و شرایط استفاده از این فضا را بلد نباشیم مشکلات و آسیب‌هایی را به وجود خواهد آورد چراکه امروز نیاز به حضور فیزیکی در جامعه برای برخی از امور نیست و از طریق این فضا بسیاری از امور انجام می شود.
 
دادستان تربت حیدریه موضوع دیگر از آسیب های اجتماعی را بحث مواد مخدر و آسان شدن دسترسی به آن را بیان کرد و گفت: در شهری مثل تربت حیدریه این زمان در 15 دقیقه محدود می شود و بسیاری از افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عضو هستند اینطور القاء می نمایند که تنها راه برون رفت از مشکلات زندگی و اختلالات روحی روانی رفتن به سمت مواد روان گردان و مواد مخدر می باشد.
 
مسرور اظهار داشت: تاثی فضای مجازی در مصرف مواد روان گردان بسیار زیاد شده لذا باید فضای مجازی را بهتر درک کنیم و جلساتی برای خانواده ها و برای دختر و پسرهای زیر 18 سال جداگانه گذاشته شودو مضرات و آثار منفی آن تبیین شود؛ نکته خیلی مهمی که کمتر به آن در جامعه توجه شده تقویت مباحث اعتقادی است چرا که اگر قبح کار خلاف برای ما از بین برود دیگر هیچ نداریم.
 
عضو کارگروه اجتماعی مجمع بسیج تربت حیدریه گفت: شبهه انداختن و گرفتار شدن حتی برخی خانواده های متدین بصورت ناخود آگاه در منجلاب این سایت ها و گروه ها از طریق ارتباط با دوستان و خانواده شان و مباحث ضد اخلاقی را بعنوان ارزش تلقی کردن آسیب دیگر این فضا می باشد چراکه حدو مرز ندارد و نکات اخلاقی را رعایت نمی کند و هیچ امنیتی ندارد.
 
دکتر مسرور در پایان سخنان خود گفت: ما خواسته مان از دست اندر کاران بسیج همین است که با برگزاری کلاس های اینچنینی برای همه آحاد بسیج و سپاه و خانواده ها و همچنین همت بالایی که این نهاد مقدس در برقراری امنیت و پاکسازی محله های حاشیه شهر دارد ادامه یابد و ما را در این امر مهم یاری نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها