رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی:

ائمه جمعه مرزبانان فرهنگی جامعه هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: امام‌ جمعه باید آگاه به زمان و مسائل سیاسی و حوادث باشد چرا که ائمه جمعه مرزبانان فرهنگی جامعه هستند.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۹۵
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری قوچان که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امام‌جمعه جدید قوچان 10 سال در بندر خمیر، هشت سال در خروین و سه سال در رودسر دارای تجربه امامت جمعه بوده و تجارب ارزشمندی را در سه استان مختلف کسب کرده است.
 
وی با بیان اینکه امسال بیشترین تودیع و معارفه در استان را شاهد بوده و این تغییرات در برخی شهرهای بزرگ نیز تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: فلسفه حضور امام‌جمعه در جلسه شورای اداری معمولی نیست و همانند تودیع و معارفه سایر ادارات و مدیران نیست بلکه یک برنامه ساختاری، تعبدی و آغاز است.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان فرماندار بوده و پاسخگویی برای برنامه‌هایی که بر عهده اوست را هم به مردم و هم بالادستی‌ها دارد، تصریح کرد: جایگاه ائمه جمعه به مقام معظم رهبری باز می‌گردد و رهبری نیز در دیدار با ائمه جمعه تشکر کردند که ائمه جمعه به‌عنوان نماینده ایشان امورات را در شهرستان‌ها و استان‌ها مدیریت می‌کنند.
 
معادی با بیان اینکه امام‌ جمعه،‌ امام مرزهای فرهنگی و مرزبان این مرزها در سطح شهرستان‌ها است که در عرصه عمل استعدادها را بروز می‌دهد، افزود: امام‌ جمعه باید مردم را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ارتقاء بخشیده و با اجتماع، هم‌افزایی و کنار‌ هم قرار گرفتن ظرفیت‌ها در راستای انقلاب گام برداریم.
 
وی با تأکید بر اینکه امام‌ جمعه با توسعه ظرفیت‌ها و استفاده از نیروها در مسیر هم‌افزایی حرکت کند، یادآور شد: امروز غرب به معنای واقعی و تمام معنا وارد تهاجم فرهنگی شده و با ورود در همه سطوح موجب شده است سر و وضع فرزندان ما تغییر پیدا کند و پدر و مادرها کمتر کنار فرزندان خود باشند.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی با بیان اینکه امروز جسم‌ها کنار یکدیگر قرار دارد اما ذهن و دل پیش هم نبوده و به‌مرور ناهنجاری‌ها در سطح بالایی می‌رود، عنوان کرد: مبنای تقسیمات در دنیای امروزی عضویت در شبکه‌های اجتماعی بوده و دیگر کسی نمی‌گوید چین چقدر جمعیت دارد بلکه می‌گویند توییتر چقدر جمعیت دارد و ساختارها فرق کرده است.
 
معادی با بیان اینکه دشمن با مدیریت جدید به دنبال افکارسازی و طرح روش‌های جدید است، گفت: امام‌جمعه باید مردم را آماده کند و برخی مسائل را در میان عموم و برخی را در جمع‌های خصوصی مطرح سازد تا به توان در جمع‌هایی مثل روحانیت و تجهیز آن‌ها به سلاح روز سیاسی شهرستان را بیمه کرد.
 
وی با تأکید بر این مطلب که امام‌ جمعه با دوربین‌های خاص فکری و ذهنی باید مراقب باشد تا اندیشه‌های منحرف وارد شهرستان نشده و خودنمایی و عرض‌اندام نکنند، یادآور شد: امام‌ جمعه باید آگاه به زمان و مسائل سیاسی و حوادث باشد و نماز جمعه نماز دشمن‌شناسی زیر چتر وحدت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار