خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به برخی از تلاش‌ها در داخل و خارج برای تطهیر منافقین گفت: برخی می‌خواهند چهره زیبای امام و نظام را مخدوش کرده و کارنامه سیاه منافقین از یاد ملت برود.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۸۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
تلاش برای تطهیر منافقین ثمره‌ای ندارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در نظام سیاسی دارای اهمیت بسیاری است، اظهار کرد: برخی آیاتی که امر به معروف و نهی از منکر را مطرح کرده‌اند به صراحت بر لزوم آن تاکید داشته‌اند و آیاتی دیگر در ارتباطات با تارکان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده است.

وی با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران بیان کرد:‌ در این آیه مسأله امر مطرح شده و از سوی دیگر مسأله فلاح و رستگاری بیان شده است و اگر امت اسلامی به دنبال سعادت است راهکار آن در پرتو امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه اسلامی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه بهترین امت، امتی است که به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی توجه داشته باشد، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرایی ایمان در یک جامعه دینی است.

وی با بیان اینکه نظارت دولت بر رفتار جامعه و مردم یکی از جنبه‌های امر به معروف است، اضافه کرد: کسانی که مسؤولیت را در جامعه اسلامی بر عهده دارند، باید به اقامه نماز، احیا زکات و توجه به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند و مسؤولان وظیفه دارند که پرچم امر به معروف و نهی از منکر را برافراشته نگه دارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با تسلیت شهادت امام جواد(ع) بیان کرد: ایشان در سن 25 سالگی به وسیله زهر توسط همسرش به شهادت رسیدند؛ امام جواد(ع) بعد از شهادت امام رضا(ع) در سن هفت سالگی به امامت می‌رسند که شرایط سختی برای تشیع وجود آمد و حتی یاران امام رضا(ع) به تردید افتادند.

وی با اشاره به تربیت شاگردان چیره دست در مکتب امام جواد(ع) اضافه کرد: همان توطئه مامون نسبت به وجود امام رضا(ع) را معتصم به شکل دیگری دنبال کرد و پیشنهاد همسری دخترش ام الفضل را به حضرت می‌دهد و حضرت ناچار به پذیرش می‌شود و این توطئه بسیار حساب شده بود تا صدای علویون را خاموش کرده و جاسوس به خانه امام بفرستد و خود را ارادتمند به اهل بیت(ع) نشان دهد.

امام جمعه قم افزود:‌ همسر امام، ایشان را مسموم کرد و درب حجره را به روی ایشان بست و امام جواد(ع) مانند جد بزرگوارشان امام حسین(ع) با لب تشنه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه 12 شهریور یادآور روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس است و مردم قهرمان بوشهر و دلوار در برابر توطئه‌ها ایستادگی کردند بیان کرد: یاد جوانمردانی همچون رئیس‌علی دلواری را گرامی می‌داریم که به امر علما وارد امر جهاد شدند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)‌ خاطرنشان کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بهترین الگو است، از والدین می‌خواهیم که بهانه‌ها را کم کنند و شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند.

وی به 13 شهریور روز تعاون اشاره کرد و یادآور شد: اگر تعاون و همکاری در جامعه اسلامی شکل بگیرد جامعه به مدینه فاضله تبدیل می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شهادت زائران در سال 66 برای اعلام برائت از مشرکان گفت: اگر بخواهیم مدیریت آل سعود را بررسی کنیم می‌بینیم سالی نبوده است که حادثه‌ای اتفاق نیفتد، سال گذشته نیز حادثه فجیع منا رخ داد. تا کی آل سعود می‌خواهد این مدیریت سست را ادامه دهد، امیدواریم خداوند متعال زمینه‌ای فراهم کند که امت اسلامی بتواند اعمال و مناسک خود را انجام دهد.

وی با اشاره به برخی از تلاش‌ها در داخل و خارج برای تطهیر منافقین افزود: برخی می‌خواهند چهره زیبای امام و نظام را مخدوش کرده و کارنامه سیاه منافقین از یاد ملت برود.

امام جمعه قم با بیان اینکه 17 هزار شهید ترور ثمره جنایات منافقین است، آنها از شخصیت‌های ارزنده نظام گرفته تا کودکان را ترور کردند و عده‌ای برای آنها کف زدند،گفت: در داخل نیز توطئه‌ای هماهنگ دنبال می‌شود، باید به آنها گفت این اقدامات نه به نفع دنیای شما و نه به نفع آخرت شما است.

وی با بیان اینکه اخیرا وزارت دفاع نمایشگاهی آبرومند را از دستاوردهای نظام برپا کرد و رهبر انقلاب مدت زمان دو ساعت از این نمایشگاه بازدید کردند، خاطرنشان کرد:‌ این نمایشگاه نشان‌دهنده عزم و اراده جمهوری اسلامی است و اگر امروز در کشور امنیت داریم به دلیل روحیه دینی و انقلابی مردم بوده و سپر امنیتی کشور مرهون این روحیه انقلابی است.

حسینی بوشهری با اشاره به نقش نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی و تجهیزات نظامی برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی یادآور شد:‌ اگر امروز یک انسان منصف بخواهد قضاوت کند رشد‌ها را می‌تواند ببیند و این به معنای استقلال و خودکفایی کشور است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در پرتو شجاعت سربازان بی‌ادعایش قدم‌های ارزشمندی برداشته است، گفت: امروز دشمنان از برد موشک‌های ما هراس دارند و این ملت دارای ظرفیت و توان بسیاری است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: به موازات پیشرفت ما در صنایع دفاعی باید پرسید چرا در اقتصاد و فرهنگ گام‌های لازم را بر نداشته‌ایم، ما می‌توانیم در فرهنگ و اقتصاد به رشد و شکوفایی و پیشرفت برسیم چرا که دارای ملتی رشید و رشد یافته هستیم.
ارسال نظرات