نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

کشف و شناسایی اهداف دشمنان ماموریت پدافند/سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات آل‌سعود مایه تاسف است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی کشف و شناسایی اهداف دشمنان ماموریت دائمی پدافند هوایی دانست و گفت: پدافند هوایی و زمینی، نیروهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی باید با تمام قدرت در راستای دفاع از نظام بیش از پیش آماده باشند.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۷۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعهاین هفته شهرستان اراک با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) بر الگوگیری مسلمان از سیره ائمه معصوم(ع) تاکید کرد و گفت: امام جواد(ع) همچون اجداد و فرزندانش از نظر عصمت و طهارت بی‌همتا بود.

وی افزود: زندگی امام جواد(ع) و سایر معصومین همانند چراغ راهی است که تا قیام قیامت اسوه حسنه است که می‌تواند ما را به مسیر سعادت هدایت کند، همه باید تلاش کنند تا هر بیشتر با سبک زندگی این بزرگان و سایر ائمه اطهار(ع) آشنا شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام جواد(ع) می‌فرمایند زمامدار جامعه اسلامی باید عادل و دور از گناه باشد و از طمع ثروت و مقام دوری کند؛ باید بدانیم که همانطور که امام جواد فرمودند "هیچ چیزی مانند بدعت به دین ضرر نمی زند و هیچ عملی مانند طمع آدم های بزرگ را نابود نمی کند."

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه امام جواد(ع)، امام علم و سخاوت است، گفت: حضرت جواد (ع) در سنین جوانی تمام سوالات و شبهات موجود در جامعه را در عالی‌ترین سطح پاسخ می دادند و همین امر حیرت تمام دشمنان را به همراه داشت.

وی افزود: این امام بزرگوار اعتقاد داشتند که دین، عزت انسان را نشان می‌دهد؛ باید سیره زندگی ائمه و اهل بیت(ع) را سرمشق خود قرار دهیم و به جای آن که به سراغ الگوهای شرقی و غربی برویم باید در تمام امور زندگی به الگوهای متعالی دین خودمان مراجعه و از آنها الگوگیری کنیم.

خطیب جمعه اراک با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: همه باید با الگوگیری از این بزرگواران و با مد نظر قرار دادن ساده زیستی و قناعت ازدواج را در سطح جامعه برای جوانان گسترش دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآور شد: توجه به ساده‌زیستی و قناعت می‌تواند بسیاری از مشکلاتی را که امروز در امر ازدواج جوانان وجود دارد را برطرف سازد؛ تا می توانید برای گسترش مقوله ازدواج و افزایش زاد و ولد تلاش کنید چرا که تاخیر در امر ازدواج ضربات بسیار سختی را برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: متأسفانه امروز نرخ ازدواج و زاد و ولد در کشور به ویژه استان مرکزی بسیار پایین است، باید با الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار(س) و تسهیل امر ازدواج در زمینه افزایش ازدواج و زاد و ولد گام برداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نرخ باروری در استان سال‌های سال است که در حدود 0.9 بوده و این عدد بیش از ده سال است که افزایشی نداشته است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن اولین سالگرد شهادت تعداد زیادی از مسلمانان در حادثه منا گفت: رژیم جنایتکار آل سعود در مراسم حج سال گذشته حدود 8 هزار نفر از مسلمانان پاک را مظلومانه به خاک و خون کشید و در عوض به جای عذرخواهی، امسال از روی لجاجت راه خانه خدا را بر روی هموطنان ما بسته است.

وی افزود: امروز آل‌سعود جنایت‌های بی‌شماری را در یمن مرتکب می‌شود و جای بسی تأسف است که سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان دروغی حقوق بشر در برابر این جنایت‌ها سکوت کردند؛ آل‌سعود با خیانت‌هایی که به اسلام و جنایت‌هایی که در حق مسلمانان یمن می‌کند در دنیا و آخرت آبرو نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: عزت ایران و ایرانی باید در همه جا حفظ شود ما اجازه نخواهیم داد عزت زائران در عربستان زیر سؤال برود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اقدام برخی از افراطیون در حمله به سفارت عربستان گفت: متأسفانه بعد از حوادث منا و اقدام برخی از افراطیون در حمله به سفارت عربستان موجب شد، این رژیم به جای عذرخواهی از ملت ایران از ورود زائران ایرانی به مراسم حج امسال ممانعت کند.

وی در پایان با اشاره به نقش پدافند هوایی و سایر نیروهای نظامی و انتظامی در حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: پدافند هوایی و زمینی، بسیج، نیروی انتظامی، اطلاعات و سپاه باید با تمام قدرت در راستای دفاع از نظام، مقابله با هر توطئه، حمایت قدرتمندانه از جریان های مقاومت و دفاع از آرمان‌های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا بیش از پیش آماده باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار