فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد در گفتگو با "بسیج":
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد، اصلاح و تعالی فرهنگ جامعه را از ماموریت های محوری بسیج دانست.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۳۲
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
 سرهنگ دوم پاسدار محمد مدرسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در خراسان رضوي، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر با تاکید بر اهمیت اصلاح اجتماعی و تحول فرهنگی به ویژه در حاشیه شهر بیان داشت: اصلاح جامعه و تعالی محدوده و منطقه استحفاظی که منجر به فاصله گرفتن مردم از ناهنجاری ها و نزدیک شدن آن ها به ارزش های اسلامی می شود از ماموریت های محوری در بسیج می باشد.

فرمانده ناحیه میثم، افزود: اصلاح اجتماعی و تحول فرهنگی دارای نتایجی مانند افزایش شناخت مردم از ولایت و ارتباط قلبی آنان با رهبری و گوش جان سپردن آنان به فرمان معظم له، شناخت  و مبارزه مستمر با دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی، ارتقاء معلومات و بینش دینی فرد که یکی از نتایج آن در عزاداری های مذهبی نمایان می شود، احساس مسئولیت پذیری و تقویت روحیه جهادی و انقلابی گری با الگو گیری از دوران انقلاب و دفاع مقدس که این امر باید در مشارکت کارهای انقلابی و کاهش فقر و بیکاری و رشد امر به معروف و نهی از منکر دیده شود، ایجاد اتحاد و وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف و اصلاح سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی و اخلاق و تربیت اسلامی مدنظر قرار گیرد که منجر به کاهش امور قبیح و ناهنجاری های مثل طلاق، اعتیادو... گردد، می باشد.

مدرسی با تاکید بر اینکه این امور نیازمند شناخت آسیب های اجتماعی  و تهدیدات متصوره در اجتماع است، تصریح کرد: فرماندهان پایگاه های مقاومت باید اشراف اطلاعاتی و فهم درد مشترک مردم را خانه به خانه داشته باشند و برای این درد مشترک دنبال درمان متناسب باشند.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که موجب موفقیت فرماندهان پایگاه در محدوده می گردد، میزان شناخت و اثربخشی برنامه های پایگاه در محله است و ما نباید پایگاه را فقط به کمّیت بسیجیانی که به آن مراجعه می کنند محدود کنیم.

وی در پایان بیان داشت: پایگاه مقاومت باید با روحیه جهادی، مدیریت و خدمتگزاری نسبت به آلام و حزن همه محله اشراف داشته باشد و با مردم محله با ادب و اخلاق خوب و دلسوزی و مردم داری ارتباط برقرار نماید و دنبال حل مشکلات مردم محله باشد که با تحقق این امر پایگاه اثربخش می شود و مبانی انقلاب اسلامی دوباره با مشارکت مردم زنده می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها