خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی قم خبر داد:

تشدید برخورد پلیس قم با موتورسیکلت سواران متخلف

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به تشدید برخورد پلیس قم با موتورسیکلت سواران متخلف، گفت: بیش از ۴۰ درصد تلفات در قم مربوط به موتورسیکلت سواران است.
کد خبر: ۸۷۳۸۱۲۷
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
تشدید برخورد پلیس قم با موتورسیکلت سواران متخلف
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار کاظم مجتبایی درحاشیه بازدید از پلیس راهور استان با اشاره به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی از موتورسیکلت سوران در قم، خواستار برخورد و اعمال قانون متخلفان از سوی پلیس راهور استان شد.

وی با اشاره به تردد حدود ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در قم، گفت: متاسفانه بیش از ۴۰ درصد تلفات در قم مربوط به موتورسیکلت سواران است.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه به بیان دو مشکل اساسی در این رابطه شامل فرهنگ ترافیک و ضعف زیر ساخت‌های ترافیکی استان پرداخت و افزود: متأسفانه برخی موتورسواران این باور را ندارند که باید مقررات را رعایت کنند بنابراین گذرگاه‌های پیاده رو را اشغال کرده و از چراغ‌های قرمز عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر دو موضوع فرهنگ ترافیک و ضعف زیر ساخت‌های ترافیکی ایجابی هستند، گفت: در ۵ ماهه گذشته بیش از چهار هزار موتورسیکلت توقیف و بیش از ۴۰ هزار برگه جریمه صادر شده برای موتورسواران صادر شده که رقم کمی نیست ولی اعتقاد داریم که این دو موضوع باید مرتفع شود.

مجتبایی با اشاره به طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران از سوی ناجا، تصریح کرد: در این طرح بیش از ۱۷ دستگاه مسئولیت داشته که باید سهم خود را ایفا کنند تا شرایط موتورسواری در استان بهبود پیدا کند که علاوه بر فرهنگ پذیری، جامعه پذیری نیز ارتقاء یافته و تلفات و تصادفات به حداقل برسد.

سرقت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ابریشم از کارگاه رنگ رزی در قم
رئیس پلیس آگاهی استان قم اظهار داشت: در پی وقوع سرقت شبانه و باندی از یک کارگاه رنگ رزی ابریشم در قم، پس از اطلاع بلافاصله اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان به محل مذکور اعزام شدند.
تشدید برخورد پلیس قم با موتورسیکلت سواران متخلف
سرهنگ احمد کرمی گفت: سارقان از این کارگاه ۵۱۰ کیلوگرم ابریشم سفید به ارزش حدود دو میلیارد و پانصد میلیون ریال سرقت کرده بودند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پرونده در اختیار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی متهم اصلی شناسایی و در ادامه سه همدست وی نیز دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم گفت: در تحقیقات انجام شده کلیه متهمان به سرقت ارتکابی اعتراف و با توجه به فروش اموال مسروقه به یک مالخر، نامبرده نیز که دارای ۵ فقره سابقه کیفری بود، دستگیر و مقداری از اموال مسروقه از منزل وی کشف و تحویل شاکی شد.

وی گفت: نهایتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

کرمی بر نصب حفاظ، دزدگیر و دوربین‌های مداربسته دور از دسترس و همچنین به کارگیری نگهبان در کارگاه‌های تولیدی تأکید کرد.
ارسال نظرات