خبرهای داغ:
با حضور در حرم حضرت معصومه(س)؛

۲ عضو تیم ملی جودو مدال‌ جهانی خود را به آستان مقدس قم اهدا کردند

طی مراسمی با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دو نفر از اعضای تیم ملی جودو، مدال‌های طلا و نقره مسابقات جهانی خود را به این آستان شریف اهدا کردند.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۹۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
۲ عضو تیم ملی جودو مدال‌ جهانی خود را به آستان مقدس قم اهدا کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در مراسمی که عصر چهارشنبه در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، آقایان محمدرضا صحرایی و محمد حسن سالاری، مدال طلای کاتا تیمی مسابقات جهانی مجارستان و مدال نقره کاتا تیمی مسابقات جهانی آلمان را به موزه آستان مقدس قم اهدا کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این مراسم گفت: خداوند در قرآن کریم افرادی را که ایمان آورده و ایمان خود را حفظ کنند، علاوه بر این که بر ایمانشان می‌افزاید، از آن‌ها به عنوان جوانمرد یاد می‌کند.

ورزشکار حقیقی، گرفتار فساد و بداخلاقی نمی‌شود
آیت الله سید محمد سعیدی به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد که جوانمرد را کسی معرفی می‌کند که از پستی‌ها و زشتی‌ها دوری کند.

وی درباره حضور ورزشکاران در کشورها و مسابقات مختلف گفت: پستی و زشتی در همه جا، از جمله در عرصه ورزش نیز وجود دارد، ورزشکاری که در این عرصه خود را ببازد، از نگاه معرفتی ورزشکار نیست، هرچند که از نظر ظاهری ورزشکار و حتی قهرمان هم باشد.
۲ عضو تیم ملی جودو مدال‌ جهانی خود را به آستان مقدس قم اهدا کردند
امام جمعه قم افزود: ورزشکاری که از پهلوانی سخن می‌گوید، ولی این روحیه در عمل او ظهور و بروزی نداشته باشد، نمی‌توان او را پهلوان نامید. ورزشکار تلاشش باید این باشد که پهلوان باشد، نه برنده میدان مسابقه. پهلوان کسی است از درون، اندیشه، فرهنگ و فکر والایی داشته باشد، کسی که مانند پوریای ولی، برای رضای خدا، حتی تن به شکست بدهد.

وی با اشاره به اهتمام ورزشکاران به ارزش‌های اخلاقی، گفت: این که مشاهده می‌شود ورزشکاری از برگزاری مسابقه با ورزشکاری از کشوری که غاصب و جنایت کار است، دوری می‌کند تا ارزش‌های دینی خود را حفظ کند، بسیار ارزشمند است.

آیت الله سعیدی ادامه داد: بزرگان ما ترس از خدا را معیار اصلی پهلوانی معرفی می‌کنند؛ چرا که قدرت بدنی بدون ترس از خدا، موجب طغیان و فساد می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که ورزشکاری که در عرصه ملی و بین المللی در مسابقات شرکت می‌کند، تنها متعلق به خود نیست، گفت: این ورزشکار، نباید از مهارت و توانایی ورزشی خود استفاده شخصی کند، چراکه متعلق به ملت و کشورش است.

در این مراسم، آرش میراسماعیلی، قهرمان جهان و نایب رئیس فدراسیون جودو و جمعی از مسئولان این رشته در قم نیز حضور داشتند.

خاطرنشان می‌شود مدال طلای کاتا تیمی مساباقت جهانی مجارستان، نخستین مدال طلای این رشته بود که توسط محمد رضا صحرایی و محمد حسن سالاری کسب شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار