خبرهای داغ:
به بهانه تشییع شهدای مدافع حرم در قم/
امروز حضور تاثیرگذار فاطمیون در سوریه موجب شده است تا مقاومت حزب‌الله سوریه، مانند مقاومت حزب‌الله لبنان پایه ریزی شده و فعال شود که این برای رژیم صهیونیستی، خبری دردناک است.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۸۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
«فاطمیون»، لشکر عُشّاق خمینی(ره) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اکنون «فاطمیون»، نامی آشنا در تاریخ رشادت و ایثارگری جهان است؛ نامی ماندگار که امروز، چند تن از اعضای آن، در آستانه سالروز شهادت جانسوز حضرت جواد الائمه(ع)، در قم تشییع شدند تا برگ زرین دیگری در کارنامه دفاع از حرم ورق بخورد.

و اما «فاطمیون» به عنوان مجاهدان غیور افغانی مدافع حرم، از کجا سر برآوردند؟

تاریخ نشان می‌دهد، حکومت کمونیستی که در افغانستان شکل گرفت، جوانان غیور شیعه افغانی تاب نیاوردند و با تشکیل سپاه محمد(ص)، به مبارزه با این حکومت پرداختند. حکومت هم البته تصمیم گرفت تا با حمله به مساجد و هیات‌های مذهبی از یک سو و بازداشت و کشتار اعضای سپاه محمد(ص) و خانواده‌های آنان از سوی دیگر، فضا را برای مسلمانان افغانستان تنگ کند.

در این فضا بود که برخی از مجاهدان به مبارزه و مقابله مشغول شدند و  عده‌ای از آنان و عاشقان اندیشه‌های امام خمینی، چاره‌ای جز مهاجرت پیدا نکردند؛ برخی از آنان به نجف رفتند تا امام را یاری کنند و البته برخی هم به ایران آمدند تا همراه یاران امام باشند و از نهضت انقلابی امام حمایت کنند.

انقلاب شکوهمند اسلامی که در سال 1357 به پیروزی رسید، این مجاهدان نیز از پیروزی انقلاب در پوست خود نمی‌گنجیدند.

و اما پس از مدت کوتاهی، جنگ تحمیلی بر ملت مقاوم ایران تحمیل شد. مهاجرین افغانستانی حالا می‌دیدند که سرزمین اسلام ناب محمدی در خطر است. آنان می‌گفتند: یادمان نرفته که ایران به ما پناه داد و خانواده‌های ما را حفظ کرد.

اینگونه بود که افرادی از سپاه محمد(ص)، تیپ ابوذر را به صورت خودجوش تشکیل دادند و روانه جبهه‌های کردستان ایران کردند.

پایان هشت سال دفاع مقدس، نشان داد که بیش از 2 هزار شهید افغانستانی دفاع مقدس، برگ زرین دیگری در کارنامه افتخارات غیورمردان افغانی در تاریخ دفاع مقدس بین‌المللی است.

طالبان که در افغانستان سر برآورد، این بار نوبت ایران بود تا باز هم با آغوش باز، پذیرای مهاجران کشور دوست و برادر، افغانستان باشد.

همچنین آمریکا هم که به افغانستان لشکر کشید، باز هم بسیاری از اعضای سپاه محمد(ص) مورد تعقیب قرار گرفتند. همین امر موجب شد تا آنان به ایران پناه آورند و مقیم ایران شوند.

و اما این اواخر که بحث دفاع از حرم شدت گرفت، مبارزان پیشکسوت دیروز سپاه محمد و فرزندان غیورشان، هسته اولیه تیپ فاطمیون را تنها با حضور 25 نفر پایه ریزی کردند. این تیپ از آن نظر فاطمیون نام گرفت که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشکیل شد.

همین 25 نفر به سوریه رفتند و در برابر تکفیری‌ها ایستادند. شهادت تعدادی از آن‌ها و رشادت‌های فراوانشان موجب شد تا هزاران نفر از افغانی‌های دلاور و البته افغانستانی‌های مقیم سوریه به آنان بپیوندند و تیپ فاطمیون به لشکر فاطمیون تبدیل شود و البته تیپ‌های مختلفی در ذیل آن و در شهرهای مختلف سوریه تشکیل شود.

اکنون هزاران نفر، از نوجوان 15 ساله گرفته تا پیرمرد 85 ساله، افتخار عضویت در این لشکر را دارند و بیش از این هم، داوطلب حضور هستند.

حتی برخی از شیعیان غیور سایر کشورها هم برای یافتن توفیق حضور در این لشکر، فارسی دری یاد می‌گیرند و با تهیه اوراق هویتی افغانستانی، به این لشکر مقدس می‌پیوندند تا نامشان در جرگه مدافعان و حافظان حرم ثبت شود.

همین چند ماه پیش بود که فرمانده شجاع این لشکر یعنی سردار ابوحامد، در حالی‌که در اثر انفجار خمپاره، سر در بدن نداشت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا نوجوانان و جوانان لشکر فاطمیون باز هم بر ادامه مقاومت مصمم‌تر شوند و با یکدیگر عهد ببندند که ادامه دهنده راه او باشند.

در رشادت‌های فاطمیون همین بس که چندی پیش، آنان تنها لشکری بودند که حاضر شدند تا به منطقه‌ای کوهستانی و با ارتفاع بیش از 2 هزار متر در دست داعش حمله کنند. آنان در ابتدا شکست خوردند و حتی نتوانستند پیکر مطهر شهدای خود را منتقل کنند؛ اما در مرحله دوم عملیات چنان به قله رسیدند که داعش هم غافلگیر شد.

این پیروزی شکوهمند موجب شد تا سید حسن نصر الله و سردار قاسم سلیمانی چنین به آنان پیام دهند که:«ما دست و پای فاطمیون را می‌بوسیم.»

جالب این است که داعش هم تلاش کرد تا در همان روز و با استفاده از همان حربه غافلگیری، ارتفاعات را مجدداً بازپس بگیرد که البته نتوانست.

در فاطمیون، نه تنها شیعیان، که برادران غیور اهل سنت هم در برابر تکفیری‌ها ایستاده‌اند و دلیری می‌کنند. همین محرّم گذشته بود که یکی از برادران اهل سنت در روز تاسوعا، شیعه شد و فردایش یعنی در روز عاشورا هم به شهادت رسید.

باید گفت افتخارات فاطمیون و البته افتخارات مدافعان و حافظان حرم، لحظه به لحظه بیشتر می‌شود و آنان در برابر امامان خود و حضرات دین(ع)، سربلند و سرافراز هستند.

اگرچه این افتخارات را نمی‌توان به تمامی ثبت و ضبط کرد؛ اما گروه انتشاراتی شهید ابراهیم هادی چندی پیش افتخار یافت تا 40 خاطره از مجاهدان فاطمیون را در کتاب گردآوری کند؛ کتابی که قطعاً نقطه آغازی برای ثبت و ضبط انبوه رشادت‌های مجاهدان غیور افغانی است.

امروز حضور تاثیرگذار فاطمیون در سوریه موجب شده است تا مقاومت حزب‌الله سوریه، مانند مقاومت حزب‌الله لبنان پایه ریزی شده و فعال شود که این برای رژیم صهیونیستی، خبری دردناک است. این مجاهدان شیعی همچنین بسیاری از غیر شیعیان سوریه را با اندیشه‌های ناب شیعی آشنا کرده‌اند و همین موجب شده است تا حضور آنان در سوریه و در دفاع از کیان حرم اهل بیت(ع)، تبلیغی هم برای اسلام ناب و اندیشه‌های متعالی اسلام حقیقی باشد.

اینان حتی در برخورد با اسیران داعش، برخوردی محبت‌آمیز ارائه می‌دهند و از هر نوع ابراز کینه و نفرت دوری می‌کنند تا یادآور سیره و سنت مولایشان امیرالمؤمنین (ع) در برخورد جوانمردانه و منصفانه با اسیر باشند.

و امروز و در آستانه سالروز شهادت حضرت اباجعفر، محمد بن علی(ع)، چند شهید دیگر از شهدای لشکر فاطمیون، از جمله شهید سید مصطفی حسینی(ره)، شهید حسین رضایی(ره) و شهید عباس کامل(ره) بر دوش مردم قدرشناس قم و از آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) به سمت حرم مطهر حضرت عمه جان امام جواد (ع) تشییع شدند تا برای خاکسپاری به قطعه 31 بهشت معصومه (س)، یعنی قطعه نامگذاری شده به نام مدافعان حرم اهل بیت(ع)، انتقال یابند. روحشان شاد و یادشان گرامی.
حسن شیخ حائری
ارسال نظرات