خبرهای داغ:
مسئول روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح ایران را جزیره ای با ثبات و امنیت در یک دریای طوفانی دانست و گفت: ایران پیشتاز مقابله با تروریسم و داعش در جهان است و این مبارزه صادقانه است.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۷۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار قدیر نظامی شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای عملیات 11 شهریور در همدان دفاع مقدس را سرآغاز تاریخی متفاوت و زندگی نورانی برای کشور و ملت ایران دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس دوره‌های متعددی داشت که عملیات 11 شهریور یکی از عملیات‌هایی است که در بین سلسله عملیات های جنگ جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی هدف از برگزاری عملیات‌های جنگی را سلب روحیه تهاجمی دشمن و جلوگیری از پیشروی آنان بیان کرد و افزود: برای نیل به این هدف سلسله عملیات هایی از جمله عملیات 11 شهریور اجرا شد در حالیکه 35 کشور جهان نیروهای بعثی را حمایت و پشتیبانی می کردند.

مسئول روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شیوه های اطلاعاتی فراوانی که در این عملیات به کار برده شده بود، اظهار کرد: برای انجام این عملیات سه ماه کار اطلاعاتی صورت پذیرفت و رزمندگان در عملیات 11 شهریور از موجب عقب نشینی دشمن از منطقه سرپل ذهاب به منطقه قراویز شدند.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان همدانی در عملیات قراویز گفت: اگر رزمندگان همدانی در جلوی دشمن نمی ایستادند آنها در صدد فتح ارتفاعات استراتژیکی پاتاق بودند که در این صورت نیروهای خودی برحتی در تیرس دشمن قرار می گرفتند.

نظامی اظهار کرد: آمریکا در بیش از سه دهه گذشته بزرگترین تحقیر و خسارت را از ایران دیده و با وجود لشگرکشی به کشورهای اطراف ایران، جرات اجرای یک عملیات گسترده نظامی علیه ایران نداشته است.

وی ایران را جزیره ای با ثبات و امنیت در یک دریای طوفانی دانست و اظهار کرد:ایران پیشتاز مقابله با تروریسم و داعش در جهان است و این مبارزه صادقانه است نه منافقانه چون دولت آمریکا و کشورهای اروپایی مدعی مبارزه با داعش هستند ولی از سوی دیگر اقدام به حمایت از آنها می کنند.

مسئول روابط بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح درباره هیاهو و جوسازی رسانه ای داخلی و خارجی در زمینه استفاده روسیه از پایگاه نوژه گفت: واگذاری یک پایگاه نظامی به روسیه واقعیت ندارد و علت مانور بیگانگان بر روی این موضوع این است که آنها در منزوی کردن ایران تیرشان به سنگ خورده است.

وی تصریح کرد: برخی نیز در داخل در زمینه واگذاری پایگاه نوژه به روس‌ها حرف‌هایی زدند که نشان از کم آگاهی و بی اطلاعی آنان نسبت به این موضوع بود.

نظامی با اشاره به اینکه امروزه ایران به جایگاهی دست یافته که دولت های بزرگ و ابرقدرتی مثل روسیه برای مبارزه به تروریست‌ها دست نیاز به سوی ایران دراز کرده است، افزود: با توجه به اینکه مبارزه با تروریست و داعش یکی از اهداف و منافع محوری کشور ایران است ما نیز در حد امکان به روسیه برای حمله به داعش کمک کردیم.

وی اضافه کرد: نشستن چند هواپیما به مدت چهار روز در پایگاه نوژه برای سوخت گیری بیانگر واگذاری پایگاه نظامی به دیگر کشورها نیست ولی این اقدام فرصت مناسبی ایجاد کرد که عملیات گسترده علیه داعش در سوریه انجام گیرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات