خبرهای داغ:
جهادگر بسیجی گفت: این خانم میانسال به ما می گفت جوانان عزیز من معلوم نیست چند صباحی زنده باشم لازم نیست پول بیت المال را صرف منزل من کنید.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۳۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یکی از اهداف اردوهای جهادی کمک به هم نوع بخصوص محرومین جامعه است در همین راستا جهادگران اردوهای جهادی با اطاعت از فرمان ولایت در ایام فراغت خویش بار سفر می بندند و راهی مناطق محروم جهت خدمت رسانی در عرصه های مختلف می شوند.

گروه جهادی حوزه مقاومت حضرت ولی عصر(عج) بیرجند با حضور 400نفری از بسیجیان پایگاه های مقاومت تابع این حوزه در قالب هفت اکیپ جهادی چند روزی است که در منطقه القورات بخش مرکزی بیرجند مشغول فعالیت در عرصه های عمرانی، قضائی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی هستند.

چند صباحی دیگر زنده ام؛ پول بیت المال را صرف منزل من نکنید
 

برای تهیه خبری از این گروه جهادی با همکاری روابط عمومی بسیج سازندگی استان راهی این منطقه شدیم در مسیر راه حاشیه های جاده روستاهای زیادی با باغات و مزارع کشاورزی بخصوص انگور، زرشک و بادام به چشم می خورد و بعضی از این روستاها خشک بودند که این خشکی بر اثر خشکسالی های دو دهه اخیر استان می باشد.

چند صباحی دیگر زنده ام؛ پول بیت المال را صرف منزل من نکنید 

ولی نکته قابل توجه این است که اگر مسئولین و کشاورزان چاره ای نیندیشند ممکن است در دو دهه آینده دیگر روستا و آبادی های کمتری در سطح استان داشته باشیم و این امر برمشکلات شهر نشینی و هم بیکاری افراد و خشک شدن مزارع و باغات کشاورزی بیفزاید.

بعد از حدود 40 تا 50 کیلومتری به روستای نوگیدراز توابع بخش مرکزی بیرجند رسیدم. در ابتدای ورود به روستا باغات زرشک چشم نواز بود.

بعد از مسافت کوتاهی به محلی که جهادگران مشغول کار عمرانی بودند رسیدیم و با آنان گفتگو کردیم.

طیبی یکی از جهادگران در حالی که مشغول کار بود گفت: از روز دوشنبه وارد روستا برای فعالیت بهسازی و مرمت منزل چند نفر از اهالی این روستا که در بی سرپرست هستند؛ شدیم.

چند صباحی دیگر زنده ام؛ پول بیت المال را صرف منزل من نکنید 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 11نفر مشغول بهسازی و مرمت منزل یک بانوی میانسال هستیم، افزود: هم اکنون این بانوی بزرگوار در منزل نیست.

طیبی ادامه داد: در ابتدا این خانم میانسال مانع کار ما برای مرمت و بهسازی منزلش می شد و به ما می گفت جوانان عزیز من معلوم نیست چند صباحی زنده باشم. لازم نیست پول بیت المال را صرف منزل من کنید.

برای گرفتن عکس وارد خانه این خانم میانسال شدیم از مال دنیا تنها یک رختخواب مندرس، یک چراغ نفتی و چمدانی کوچک وکهنه داشت.

 
چند صباحی دیگر زنده ام؛ پول بیت المال را صرف منزل من نکنید 


چند صباحی دیگر زنده ام؛ پول بیت المال را صرف منزل من نکنید 

با مشاهده این اجناس یاد مسئولینی با حقوق های نجومی افتادم ، که آن حقوق ها کجا و این پیره زن روستایی کجا! ای کاش مسئولین هم تا این اندازه توجه به بیت المال می داشتند.

حسین مستمند مسئول این گروه بزرگ جهادی نیز گفت: از تعداد هفت اکیپ جهادی درمنطقه القورات بخش مرکزی بیرجند، سه اکیپ در عرصه سازندگی در روستاهای نوگیدر و مروک در امر بهسازی و مرمت منازل نیازمندان که نیاز به تعمیر و بهسازی بود فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اکیپ پزشکی مسئولیت درمان بیماران 10روستای این منطقه را بر عهده دارند، گفت: یک اکیپ از وکلا و مشاوران حقوقی از دادگستری استان و شهرستان بیرجند به مردم چهار روستا به تعداد 200نفر که مشکلات قضائی و حقوقی داشتند؛ خدمات ارائه کردند.

مستمند افزود: یک اکیپ 30نفری از خواهران و برداران جهادی وظیفه آموزش های لازم در عرصه علمی و فرهنگی را عهده دار هستند.

مسئول گروه جهادی حوزه مقاومت حضرت ولی عصر(عج) بیرجند عنوان کرد: این گروه بزرگ جهادی به مدت یک هفته از تاریخ شنبه هفتم شهریورماه در این منطقه مستقر هستند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها