ملکی گفت: مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه تخریب های برخی نشریات زرد استان مرکزی با هدف جلوگیری از روند رو به رشد ورزش استان صورت می گیرد گفت: حضور 22 رشته ورزشی در لیگ برتر در تاریخ ورزش استان بی سابقه است و سفر رئیس جمهور بهترین فرصت برای آگاهی دادن به برخی نشریات زرد است.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۲۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،مرکزی:سعید ملکی مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی عصر دیروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی سفر هیات دولت به استان مرکزی که با حضور روسای هیات های ورزشی و سمن های جوانان استان مرکزی در سالن همایش های اداره ورزش و جوانان برگزار شد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی علی الخصوص شهیدان رجایی از برگزاری 150 فعالیت فرهنگی، ورزشی و آموزشی در بخش جوانان در هفته دولت خبر داد و گفت: برای اولین بار در تاریخ ورزش استان مرکزی شاهد حضور 22 تیم در لیگ های برتر هستیم که این رکوردی بی نظیر است.

وی با بیان اینکه کمتر استانی در سطح کشور در سه رشته توپی اصلی والیبال، بسکتبال و هندبال در سطح لیگ برتر دارای نماینده است خاطر نشان ساخت: در بحث رشته های ورزشی به صورت گلخانه ای عمل نشده است که برای اثبات این ادعا می توان به مقام دومی تیم شنای استان مرکزی در مسابقات قهرمانی کشور، مقام نخست تیم دارت استان مرکزی در رقابت های قهرمانی کشور و مقام دوم تیم طناب کشی استان مرکزی در کشور اشاره کرد.

ملکی با اشاره به اینکه در 15 رشته ورزشی استان مرکزی جز سه استان برتر کشور است تصریح کرد: در 30 رشته ورزشی در سطح کشور و جهانی دارای مدال هستیم و امروز نیز 4 نماینده از استان مرکزی در قالب کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات پارا المپیک ریو حضور دارند که نشان می دهد شرایط حاکم بر ورزش استان مرکزی بر اساس آمار و ارزیابی های انجام شده بسیار خوب است.

وی تشکیل کارگروه صنعت و ورزش به رهبری استاندار مرکزی را تحقق خواسته جامعه ورزش استان مرکزی دانست و افزود: تا کنون این کارگروه 5 جلسه را تشکیل داده است و شنبه هفته آینده شاهد برگزاری نشستی دیگر هستیم تا به مرور مسیر برای اجرایی شدن مصوبات این کارگروه فراهم شود.

ملکی در خصوص جوانان و سمن های فعال در این حوزه گفت: در کشورهای پیشرفته جهان به مشارکت های اجتماعی و مردمی به ازائ هر 100 نفر یه سازمان مردم نهاد فعال است که این رقم در ایران شرایط مناسبی را ندارد در استان مرکزی نیز تعداد سمن ها از 15 به 30 عدد افزایش پیدا کرده است و امیدواریم این رقم در سال 95 به تعداد 45 سمن برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به سفر قریب الوقوع هیات دولت تدبیر و امید به استان مرکزی ورزش و جوانان را به عنوان کمیته استقبال کننده از رئیس جمهور نام برد و گفت: جامعه ورزش استان مرکزی باید متحد و یکصدا برای استقبال از رئیس جمهور در صحنه حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سالن های ورزشی استان مرکزی شاهد دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم استان مرکزی هستیم گفت: رئیس جمهور در سالن ورزشی 2000 نفری امام خمینی (ره) با خانوده شهدا و ایثارگران دیدار می کند و لازم است تمهیدات لازم برای پذیرایی مناسب از رئیس جمهور اندیشیده شود.

ملکی از لغو مسابقات و فعالیت های ورزشی در روزهای نزدیک به سفر رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: لازم است کمیته های برگزاری و اجرایی مسابقات با هماهنگی مربیان رشته های مختلف ورزشی برای مهیا کردن شرایط بهتر استقبال از رئیس جمهور لغو فعالیت ها و برگزاری در زمان بهتر را چاره اندیشی کنند.

وی حضور هیات دولت و وزیر ورزش و جوانان در استان مرکزی را فرصتی مناسب برای ارائه گزارش از روند رو به رشد ورزش استان مرکزی دانست و تصریح کرد: تخریب و نادیده گرفتن موفقیت های ورزش استان مرکزی از سوی برخی نشریات زرد استان مرکزی با هدف جلوگیری از روند رو به رشد ورزش استان انجام می شود و سفر هیات دولت فرصتی مناسب برای آگاه کردن بیشتر این نشریات از موفقیت های ورزش استان مرکزی است.

سعید ملکی تاکید کرد: به هیچ نشریه زردی اجازه دخالت در امر ورزش را نمی دهم نشریات زرد استان مرکزی تاب دیدن شرایط عالی حاکم بر ورزش استان را ندارند و لازم است تمام مسئولان و مدیران ورزشی استان شرایط مناسب برای کسب موفقیت بیشتر ورزشکاران را فراهم کنند.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی با درخواست از روسای هیات ورزشی و مجموعه سمن ها برای تهیه گزارش از روند فعالیت های خود گفت: اولویت کاری اداره ورزش و جوانان مسائل در روزهای آتی مربوط به سفر هیات دولت به استان مرکزی رئیس جمهور است و این اداره آمادگی دریافت نظرات و پیشنهادات را دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک با مردم دیدار و سخنرانی می کند اظهار کرد: در برنامه های سفر رئیس جمهور دیدار با جامعه ورزش و هنرمندان استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات