خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اظهارات وزیر نفت درباره خوزستان جای تأمل دارد و نمی‌توان آنها را فراموش کرد. امیدواریم که وزیر نفت از مردم خوزستان عذرخواهی کند.
کد خبر: ۸۷۳۷۹۰۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
به گزارش بسیج آیت الله محسن حیدری امروز در جلسه بزرگداشت روز کارمند با اشاره به اظهارات وزیر نفت درباره موقعیت خوزستان و جنگ تحمیلی اظهار داشت: نمی‌دانم چرا حضار در جلسه جواب او را ندادند و شاید موقعیت اخلاق میزبانی خوزستانی‌ها اجازه نداد که پاسخ مناسب را دهند اما با توجه به اینکه اظهارات آقای زنگنه خلاف واقعیت ناست، نمی‌توان درباره تحریف تاریخ معاصر توسط وی سکوت کرد.

وی افزود: آقای زنگنه درباره خوزستان کم لطفی کرد، هرچند جنگ تحمیلی محدود به خوزستان نبود و در سایر استان‌ها هم حملاتی صورت گرفت اما اگر همه مناطق جنگ زده این استان‌ها را جمع کنیم شاید به اندازه یک چهارم مناطق جنگی خوزستان شود.

همه خوزستان درگیر جنگ بود


عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یک دهم جنگ تحمیلی مربوط به کرمانشاه بود و اینکه بگویند نقش کرمانشاه در جنگ تحمیلی بیشتر از خوزستان است، حرف درستی نیست و اگر بخواهیم سهم بندی کنیم فقط یک دهم جنگ در کرمانشاه بود. همه می‌دانند حداقل 4 شهر خوزستان مانند خرمشهر، هویزه، بستان و سوسنگرد در اشغال دشمن بودند و شهری مانند آبادان ماه‌ها در محاصره بود و دشمن تا نزدیک‌های اهواز هم رسید. شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر، بهبهان، شادگان و چند شهر دیگر خوزستان به صورت مرتب توسط دشمن بمباران می‌شدند و همه خوزستان درگیر جنگ بود.

وی با بیان اینکه 10 درصد شهدای کشور خوزستانی هستند و جمعیت خوزستان نسبت به کشور کمتر از 5 درصد است، گفت: نقش خوزستان در جنگ برای همه روشن است اما این را برای ثبت در تاریخ می‌گویم تا کسی نگوید «فردی از تهران آمد و حرفی غیر واقعی زد و کسی پاسخش را نداد».

آیت الله حیدری با بیان اینکه نباید این حقایق تاریخی تحریف شود، عنوان کرد: امام خمینی فرمود «مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کردند» و این تعبیر امام برای هیچ استان دیگری به کار گرفته نشد.

وزیر نفت بی انصافی کرد


وی با بیان اینکه نکته دوم اظهارات وزیر نفت درباره خوزستان مبنی براینکه عقب ماندگی‌های خوزستان از نظر توسعه را مربوط به جنگ ندانید، اظهار داشت: این حرف کمال بی انصافی است. همه ما می‌دانیم که خوزستان قبل از جنگ رتبه سوم برخورداری را داشت و از نظر شاخص‌های بهداشت، راه، آموزش وپرورش، مخابرات، دانشگاه و دیگر موارد وضعیت خوبی داشت و بعد از جنگ تحمیلی به رتبه 17 کشور تنزل پیدا کرد.

امام جمعه موقت اهواز گفت: در زمان جنگ تحمیلی زیرساخت‌های خوزستان از بین رفت و استان‌های دیگر از همان فرصت جنگ استفاده کردند. ما نمی‌گوییم چرا اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی پیشرفت کردند. وقتی زیرساخت‌های ما از بین رفت ما برای توسعه به ده‌ها سال نیاز دارد و برای همین تأثیر جنگ در خوزستان هنوز مشهود است.

نرخ بیکاری خوزستان 4 برابر میانگین کشوری است


وی با بیان اینکه بازسازی در خوزستان ماله کشی بود، عنوان کرد: کدام شهر از شهرهای خوزستان از نظر عمرانی بازسازی شد؟ اگر بازسازی حقیقی شده بود چرا ما حاشیه نشین داشته باشیم؟ 500 هزار حاشیه نشین اهواز از پشت کوه قاف آمدند یا از مناطق جنگی به حاشیه این شهر آمدند؟ این‌ها آثار جنگی است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه عقب مانده ترین مناطق خوزستان مناطق حاشیه نشین است، بیان کرد: از نظر عمرانی هنوز درگیر جنگ هستیم و چه کسی می‌گوید جنگ تمام شده است؟ سال 67 جنگ نظامی به پایان رسید اما آثار جنگ تحمیلی در استان ماندگار شد. نرخ بیکاری در خوزستان 40 درصد و در برخی از شهرها بالاتر از 40 درصد است اما در کشور ادعا می‌کنند که نرخ بیکاری 12 درصد است و برای همین نرخ بیکاری خوزستان 4 برابر میانگین کشوری است.

زنگنه از خوزستانی‌ها عذرخواهی کند


وی افزود: اظهارات وزیر نفت در این باره جای تأمل دارد و نمی‌توان آنها را فراموش کرد. امیدواریم که وزیر نفت از مردم خوزستان عذرخواهی کند چرا که 5 میلیون خوزستانی در روز قیامت یقه وی را خواهند گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نمایشگاه هفته دولت در خوزستان اظهار داشت: اجمالا تشکر می‌کنیم از کارهای خوبی که در استان انجام شد، اما اظهاراتی را شنیدیم که مایه تأسف است. 2 خانم که مبلغ فتنه هستند، از تهران به اهواز سفر کردند و تریبونی در اختیار آنها قرار گرفت. آنها هم تا دلشان خواست نسبت به انقلاب و ارزش‌ها هتاکی کردند.

وی با بیان اینکه یکی از این خانم‌ها می‌گوید که متاسفانه در مملکت اسلامی زندگی می‌کنیم، گفت: خب چرا در این مملکت مانده‌اید؟ بروید از این کشور. این حرف‌ها مایه تأسف است. فرد دیگری که عنوان مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را یدک می‌کشد هم حرف‌های بی ربط دیگری زده است.

آیت الله حیدری بیان کرد: این خانم به صورت غیر مستقیم به نظام توهین کرد و مبانی فکری رهبری نظام در مسائل مختلف را به صورت غیر مستقیم زیرسوال برده و از یکی از سران فتنه هم تجلیل می‌کرد.

از مسئولان استان گله‌مند هستیم


وی با بیان اینکه به کسانی که از تهران می‌آیند و حرف‌های بی ربطی می‌زنند کاری نداریم و گله‌گی ما از مسئولان استانی است، عنوان کرد: چرا باید استان ما اینقدر بی در و پیکر باشد که فتنه گران هرچه دلشان بخواهد درباره نظام و انقلاب حرف بزنند؟ لابد کرسی آزاد اندیشی را مطرح می‌کنند، بله ما موافق کرسی آزاد اندیشی هستیم اما به شرطی که فردی هم در همان جلسه پاسخ آنها را دهد و ما از این ابای نداریم که حرف‌ها بدتر از این‌ها را هم بشنویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی را نمی‌آورند که جواب این افراد را بدهد، گفت: بابت این حرف‌ها باید از بانوان خوزستانی عذرخواهی شود و آزاداندیشی موقعی است که دو طرف در جلسه حاضر باشند. نمی‌دانم که چرا این آقایان اجازه مطرح شدن این حرف‌ها را می‌دهند.

آیت الله حیدری عنوان کرد: سال 77 وزیر وقت ارشاد در استانداری خوزستان درباره آزادی فکر و آزادی بیان سخنرانی کرد و معتقد بود که ما باید مانند امام صادق(ع) که به ابن ابی‌العوجا مجال کفرورزی در مسجد الحرام می‌داد، به افراد ضد انقلاب هم تریبون دهیم.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: بنده به وی گفت که امام صادق(ع) حاکم وقت نبود و شما هم نباید با قیاس مع‌الفارق خودتان را با امام صادق(ع) مقایسه کنید چرا که شما مانند منصور دوانیقی به این اشخاص مهلت داده‌اید تا علیه نظام عقده گشایی کنند.


وی اظهار داشت: متأسفانه در شرایط فعلی هم برخی افراد هنوز افکار کثیف و متعفن افراد غرب زده را با خود همراه دارند و برای همین اجازه می‌دهند که افراد ضد انقلاب و ضد امام علیه این انقلاب حرف بزنند و امیدواریم مسئولانی که این تریبون را در اختیار فتنه گران دادند، از مردم عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها