رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: انرژی هسته‌ای هویت و شخصیت به ایرانی‌ها داده و این همان چیزی است که کشورهای مسلمان به آن نیاز دارند.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۸۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد‌مهدی زاهدی در اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور که در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان‌‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اینکه ما توانستیم به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنیم، هویت و شخصیت به ایرانی‌ها داده و این همان چیزی است که کشورهای مسلمان به آن نیاز دارند.

وی تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان مؤلفه‌هایی دارد که برای رسیدن به آن باید به حقوق مالکیت فکری، روحیه جهادی، عزت‌طلبی و مدیریت قوی توجه داشت و نمی‌توان شرکت دانش بنیانی راه انداخت و به دست کسانی داد که اصلا مدیر نیستند؛ این موضوع سبب می‌شود به جای عزت‌خواهی، ناراحتی در جامعه نهادینه شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ارتباطی بین علم و ایمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی، تضمین سازندگی، رفع نیازهای اساسی، بصیرت‌افزایی، رشد و تعالی از جمله آثار اقتدار علمی است.

وی ادامه داد: بر مبنای این موارد اگر مسیری طی شود به زیرساخت قدرت می‌رسیم و اگر قصد فراهم‌کردن امنیت و اقتدار ملی را داشته باشیم باید به علم و فناوری دقت داشته باشیم. انتظار این است که همت کرده و با روحیه بسیجی برای رشد شتابان علمی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

زاهدی با اشاره به ملزومات موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: قوانین تسهیل‌کننده و مدیریت درست بخشی از این ملزومات موفقیت شرکت‌های دانش بنیان بوده که بسیج اساتید ظرفیت این حوزه را داشته و باید شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کنیم و در صورت وجود توان علمی سرمایه‌گذار نیز برای آن‌ها یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 2500 شرکت دانش بنیان در کشور داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد طبق سند چشم انداز باید به 25 هزار عدد برسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها