خبرهای داغ:
هشتمین جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها با برگزاری جشن ازدواج برای 110 زوج و تامین جهیزیه در 13 شهریورماه همزمان با سالروز جشن ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) پیشوای اول شیعیان در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۸۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
هشتمین جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها در قم برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مدیرهشتمین جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف ترویج ازدواج آسان و با بهره گیری از زندگانی امامان معصوم(ع) با مداحی مداحان اهل بیت برگزار می شود.

حجت الاسلام سیدحسین مومنی با اشاره تاکید قرآن کریم در خصوص ازدواج گفت: ازدواج باعث حجب و حیای انسان می شود.

وی افزود: روایاتی بسیاری در قرآن نیز به امر ازدواج پرداخته است از این رو فرهنگ ازدواج باید در جامعه نهادینه شود این درحالی است که برخی به دلیل سخت گرفتن ازدواج و نداشتن درک صحیح در خصوص این فریضه به سمت آن نمی روند.

مدیرهشتمین جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها ادامه داد: باید به زندگانی امامان معصوم(ع) نگاه کرد و با الگو گیری از زندگی ساده آنان به درجات بالای انسانی دست یافت.

مومنی با اشاره به اینکه بداخلاقی ها و وجود آسیب های اجتماعی یکی از دلایل نبود شرایط ازدواج است گفت: ازدواج نکردن باعث ایجاد آسیب هایی در جوانان شده است به گونه ای که میل به تنها زیستن و مجردی زیستن در افراد بسیار مشهود است.

مدیرهشتمین جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها افزود: ترویج و معرفی زوج های موفقی که با حداقل امکانات ازدواج کردند و زندگی خوبی دارند باید در جامعه صورت گیرد.

وی با انتقاد از اینکه اقدامات فرهنگی در کشور برای ترویج ازدواج آسان بسیار کم است گفت:کسانی که در عرصه فرهنگ فعال هستند دغدغه امر ازدواج بین جوانان را ندارند ضمن اینکه باید در این عرصه ریشه یابی و آسیب شناسی صورت بگیرد.

مومنی بیان داشت: در امر توسعه ازدواج آسان نیازمند مشارکت های مردمی و فرهنگسازی ازدواج هستیم.
ارسال نظرات