مدیر‌کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور خبر داد
مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود جریانات شمالی و هوای خنک به سواحل خزر گفت: پیش‌بینی می‌شود در طی ۷۲ ساعت آینده دمای هوای سواحل درای خزر هفت تا ۱۰ درجه کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۶۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، احد وظیفه در تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: از اواخر وقت امروز (چهارشنبه) برخی نقاط شمال شرقی و غربی کشور، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی دچار بارشهای پراکنده باران و وزش باد خواهد شد.

وی به ورود جریانات خنک و شمالی در کشور اشاره کرد و افزود: در طول 24 ساعت آینده جریانات شمالی سواحل دریای خزر و مناطقی از استانهای گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، اردبیل و شمال آذربایجانها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بروز ناپایداری، افزایش ابر، وزش باد، رعد و برق، رگبار و بارش باران می‌شود که این وضعیت تا روز جمعه نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در 48 ساعت آینده و روز جمعه نیز شاهد تشدید بارشها در مناطق شمالی کشور خواهیم بود و شدت بارشها در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و ارتفاعات البرز در شمال شرق و برخی نقاط شمال غرب کشور ادامه می‌یابد.

وظیفه با اشاره به کاهش شدید دما در استانهای شمالی و سواحل دریای خزر گفت: دریای خزر نیز طی دو روز آینده  مواج خواهد بود و مسافرانی که قصد تردد به استانهای شمالی کشور را دارند حتما رعایت نکات ایمنی و پوشش مناسب را مدنظر قرار دهند چرا که دمای هوا در سواحل دریای خزر هفت تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه بارش پراکنده باران در مناطقی از ارتفاعات زاگرس جنوبی، فارس، بوشهر، برخی مناطق مرکزی کرمان، یزد و اصفهان به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت دمای هوای تهران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده باران در  طول 24 ساعت آینده در ارتفاعات تهران ایجاد شود.

وظیفه تصریح کرد: دمای هوای تهران در حال حاضر 36 درجه بالای صفر است که در دو روز آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.
ارسال نظرات