خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت پتروشیمی فارابی از طراحی و ساخت منحصر به‌فردترین تصفیه‌خانه پساب صنعتی خاورمیانه در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۳۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج  از ماهشهر، سید ابراهیم سقایی فومنی عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه پساب صنعتی پتروشیمی فارابی با حضور مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت واحدهای تولیدی صنعتی توجه به اصل محیط زیست و مباحث انسانی است.

وی افزود: با وجود تذکرات زیست محیطی به پتروشیمی فارابی در سال، اما این شرکت و تمام ارکان آن تلاش خود را برای رفع مشکلات زیست محیطی این پتروشیمی انجام داده و حل این معضلات را از ضروری‌ترین اقدامات خود قرار داده اند.

سقایی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق ارتباط دانشگاه و صنعت خاطرنشان کرد: وجود معضلات در واحد، ما را بر آن داشت که با تلاش مستمر دانشگاه و صنعت را در حیطه کاری خود پیوند دهیم و از دانش متخصصان بومی بهره ببریم.

وی ادامه داد: لذا ما تلاش کردیم تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی بومی با توجه به تسلط آنها بر موضوعات منطقه، مشکلاتی را که این واحد در زمینه پساب صنعتی خود با آنها روبه‌رو بوده را رفع کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی فارابی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه نخستین نمونه طراحی شده در خاورمیانه است، تصریح کرد: این پروژه که به نوبه خود قابل رقابت با رقبای خارجی خود است طوری که بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های واحد طراحی شده که می‌توان در اسرع وقت آن را به بهره‌برداری رساند.

سقایی در این رابطه افزود: این پروژه با توجه به اینکه مواد اولیه آن از خود واحد و از روغن‌های مازاد آن تامین می‌شود مزیت‌های اقتصادی قابل توجهی نیز در بردارد و همچنین از جریمه شدن واحد نیز جلوگیری می‌کند.

سقایی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید 60 هزار تنی در سال مجتمع خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این پروژه 2 پساب اصلی به عنوان محصول تحت عنوان pa و pop با سرعت 6 متریک بر ساعت تولید می شود که در آینده می توان از کل پساب نیز محصول تولید کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی با بیان اینکه تا به حال کنترل‌های بسیاری در مورد معضلات زیست محیطی در این واحد صورت گرفته، گفت: این واحد عزم جدی خود  برای رفع کامل معضلات زیست محیطی دارد که ان‌شاءالله پس از پساب واحد pa با برنامه‌ریزی صورت گرفته پساب pop را نیز به نتیجه برسانیم.

وی افزود: محصول این پروژه با کاربردهای بسیار در مصارف مواد غذایی، صنایع رنگ و رزین، دارویی و دامپزشکی و همچنین خوراک دام نیازهای زیادی از کشور را رفع می‌کند و اهمیت فراوانی دارد.

سقایی با بیان اینکه میزان فروش این محصول در کشورهای خاورمیانه و آفریقا 140 میلیون دلار است تصریح کرد: با توجه به نیاز دنیا به این محصول و روند افزایشی آن، میزان فروش این محصول در کشورهای خاورمیانه و آفریقا 140 میلیون دلار است و قدرت رقابتی بالایی دارد.

وی ادامه داد: قیمت فروش هر تن این محصول در گرید صنعتی 900 دلار است که با توجه به میزان تولید یک هزار تنی سالانه آن رقم قابل توجهی خواهد بود.

مدیر عامل پتروشیمی فارابی در پایان با امیدواری به بهره‌برداری این پروژه در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: خوشبختانه مطالعات این پروژه به خوبی انجام گرفته و به دانش فنی آن نیز به طور کامل دسترسی پیدا کردیم که ان‌شالله با وجود پیگیری‌های صورت گرفته مراحل نصب، خرید و راه‌اندازی آن در زمان مناسبی انجام شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها