خبرهای داغ:
رزاقی خبر داد: واردات ۲۰۰ میلیارد دلاری در ۳ سال
یک کارشناس اقتصادی با بیان این که دولت در سه سال گذشته حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار خرج کرده است گفت: اکثر کالاهایی که وارد می‌شود کالای مصرفی با دلارهای ارزان هستند چرا این پولها را صرف پرداخت یارانه به تولیدکنندگان داخلی نمی‌کنند؟
کد خبر: ۸۷۳۷۷۰۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، ابراهیم رزاقی در ارتباط با جذب سالانه 160 هزار میلیارد تومان سرمایه خارجی که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده است، گفت: هدف برخی در دولت این است کشور تا حدی به وامهای بین‌المللی و بازارهای خارجی از جمله مواد غذایی و قطعات وارداتی وابسته شود که دیگر به هیچ وجه نتوانیم به غرب «نه» بگوییم.

استاد بازنشسته اقتصاد افزایش 110 هزار میلیاردی نقدینگی در کشور را که در اصلاحیه بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است در راستای منافع اقتصادی و سیاسی دولت دانست و بیان کرد: مگر کشور با کمبود نقدینگی مواجه بود که دولت اقدام به چنین کاری کرد؟

رزاقی ادامه داد: در 3 سال گذشته نقدینگی در کشور دو برابر شده و این یک فاجعه است. البته همین نقدینگی نیز به بخش تولید تزریق نمی‌شود.

رزاقی با انتقاد از دریافت وام از کشور روسیه برای تأمین کسری بودجه دولت، گفت: امروز از روسیه و فردا از آمریکایی‌ها وام می‌گیرند.

وی افزود: در 3 سال گذشته دولت یازدهم حداقل 200 میلیارد دلار خرج کرده و اکثرکالاهایی که وارد می‌کند نیز کالای مصرفی با دلارهای ارزان هستند. چرا این پولها را صرف پرداخت یارانه به تولیدکنندگان داخلی نمی‌کنند؟

رزاقی متذکر شد: دولت به شعار «ما می‌توانیم» فکر نمی‌کند بلکه ایدئولوژی او «ما نمیتوانیم» است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها