حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس مذهبی گفت: منتظران مصلح خود باید صالح باشند و جامعه را برای ظهور منجی از هر نظر فراهم کنند یکی از مسائلی که تاثیر فراوان دارد دعا کردن است که در دین ما بسیار بر آن سفارش شده است.
کد خبر: ۸۷۳۷۶۴۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم خوش خلق در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: امام زمان (عج) دو نوع غیبت دارند یکی غیبت صغری بود که به پایان رسید و دیگری غیبت کبری است که تا کنون ادامه دارد.

وی افزود: الان ما در غیبت کبری و طولانی به سر می بریم که در این دوران وظیفه ای که بر عهده شیعیان گذاشته شده انتظار فرج است.

حجت الاسلام خوش خلق ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد (ع) گفت: امام جواد (ع) می فرمایند بالاترین اعمال انتظار فرج است، دعا برای انتظار فرج و برای سلامتی امام عصر از دیگر کارهایی است که منتظران واقعی باید انجام دهند همه باید خود را برای ظهور مولا آماده کنند.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: منتظران مصلح خود باید صالح باشند و جامعه را برای ظهور منجی از هر نظر فراهم کنند یکی از مسائلی که تاثیر فراوان دارد دعا کردن است که در دین ما بسیار بر آن سفارش شده است. دعا مغز عبادت است این دعا کردن هم در زندگی شخصی ما تاثیر دارد و هم در زندگی اجتماعی و بر کل جامعه موثر است. امام زمان (عج) به شیعیان و دوستداران سفارش کرده اند که برای فرج زیاد دعا کنند که گشایش کارهای خودشان نیز در همین است.

حجت الاسلام خوش خلق ادامه داد: با توجه به اینکه در روز شهادت امام جواد(ع) قرار داریم خوب است که به حدیثی از امام نهم اشاره کنیم امام جواد (ع) می فرمایند: مومن به سه چیز نیاز دارد اولی توفیق از جانب خدا است دومی واعظی از درون خویش و سومی قبول کردن کسی که او را نصیحت می کند.

ارسال نظرات