پیش بینی می شود هشت هزار تن محصول انگور به ارزش ۲۴ میلیارد تومان از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۸۷۳۷۶۱۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: پیش بینی می شود هشت هزار تن محصول انگور به ارزش ۲۴ میلیارد تومان از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

صالح رستمی افزود: برداشت انگور از اواخر مرداد ماه آغاز و تا مهر ماه در شهرستان ماهنشان ادامه دارد .

وی اظهار داشت: سطح باغات انگور شهرستان ماهنشان بالغ بر ۸۰۰هکتار است و با عنایت به سرمازدگی دیرس بهاره که امسال هم به باغات خسارت وارد کرد پیش بینی می شود برداشت انگور نسبت به سالهای گذشته باز کمتر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: بیشترین ارقام کشت شده در شهرستان شامل عسگری، کشمشی قرمز و سفید، خلیلی،صاحبی، مراغه، شاهانی،آق اوزوم، قارا کشمش، پرت پرت، قزل اوزوم و گندم است .

رستمی اظهارکرد: محصول انگور تولیدی شهرستان عمدتا در سطح استان مصرف شده و بخشی از آن نیز تازه خوری به شهرهای کرج، تهران ارسال می شود.

گفتنی است، انگور از قدیمی ترین میوه هایی است که گونه های وحشی آن در تمام مناطق بین نواحی معتدل، نیمه گرمسیری و گرمسیری دیده می شود و از محصولات مهم باغی دنیا، همچنین کشور ایران و استان زنجان است.

انگور و زردآلو از مهم‌ترین محصولات باغی ماهنشان است،این دو محصول باغی در سطح کشور دارای جایگاه مهمی هستند.

شهرستان ماهنشان ظرفیت‌های بالایی در بخش‌های مختلف کشاورزی استان دارد؛ از مهم‌‌ترین محصولات باغی شهرستان می‌توان به انگور، زردآلو، سیب و گردو اشاره کرد.

کیفیت خوب این محصولات موجب استقبال بالای آن در استان و کشور شده است.

ارسال نظرات