جشنواره آش فرصتی است که نسل سوم با آشنایی از تنوع غذایی سنتی از غذاهای سالم ایرانی بهره مند و در سبد غذایی خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۳۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در آیین افتتاح یازدهمین دوره جشنواره آش ایرانی در مجموعه گاوازنگ زنجان با بیان این مطلب که همه اقوام ایرانی در تکوین تمدن کهن این سرزمین سهیم و شریک می باشند گفت: حضور مردان و زنان 31 استان مختلف در این جشنواره نشان از روحیه همدلی ، همراهی و اوج صفا و صمیمیت دارد.

اسدا.. درویش امیری افزود: این جشنواره باعث گردیده آداب و رسوم فرهنگی استانهای مختلف و قابلیت ها و توانمندی های سنتی و رسومات خودشان را معرفی نمایند.

وی اظهار داشت: غذا و تغذیه بخشی از زندگی مردم بوده و جشنواره آش فرصتی است که نسل سوم با آشنایی از تنوع غذایی سنتی از غذاهای سالم ایرانی بهره مند و در سبد غذایی خود قرار دهند.

استاندار زنجان تصریح داشت: این نوع جشنواره شرایطی را فراهم می کند که صنایع دستی 31 استان به نمایش گذاشته و زمینه آشنایی محصولات صنایع دستی سایر استانها فراهم شود.

استاندار زنجان در ادامه با بیان این مطلب که این جشنواره زمینه شادی مردم را فراهم نموده است تصریح داشت: باید قدر این همدلی ها را دانست لذا همه آنهایی که با لبخند و شادی مردم قهرند می گویم که بیایید با لبخند و شادی مردم آشتی کنید.

شایان ذکر است یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی از هشت تا 13 شهریور در محل مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ زنجان برگزار می شود.

در این جشنواره گروه های مختلفی برای پخت آش از 31 استان حضور یافته اند و در کنار آن نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور بیش از 100 گروه از صنعتگران برجسته کشور برپا شده است.

ارسال نظرات