معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور:

نقش موثر صنایع فرهنگی در توسعه کشور

در شرایط کنونی توسعه صرفا از طریق صنایع سنگین نبوده و صنایع فرهنگی نیز در توسعه کشور نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۳۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در یازدهمین دوره جشنواره آش ایرانی گفت: گنبد سلطانیه، اجتماع عظیم مردمی در هشتم ماه محرم، چاقو و ملیله زنجان و جشنواره آش از جمله سرمایه هایی استان زنجان است.

دکتر نامور مطلق تصویر خوب از یک شهر را سرمایه و اعتبار آن منطقه دانست و افزود: استان زنجان با داشتن تصویر خوب، یک استان ثروتمند و سرمایه دار محسوب می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته و قبل از دولت تدبیر و امید استکبار جهانی تصویر بدی از کشور ایران در جهان ساخته بود اظهار داشت :یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت یازدهم، بازسازی تصویر جهانی از ایران است.

نامور مطلق تدبیر در حوزه برجام را از دیگر دستاوردهای دولت عنوان نمود و افزود: دولت یازدهم با تدبیر خود کاری کرد که همه کشورهای جهان بدنبال جذب تورهای ایرانی و ارائه امتیاز به کشور ایران بوده و کشوری را که دشمنان می خواستند تصویر ناآرامی از آن بسازند، در شرایط کنونی آرام ترین کشور منطقه بحساب می آید.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور همچنین رخدادهای خوب یک جامعه را در کنار صنایع دستی، مکان و فضاهای تاریخی جز ثروت های آن منطقه دانست و گفت: امروزه رخدادها بیشترین سهم را در هویت هر کشور داشته و موجب توسعه می شوند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی توسعه صرفا از طریق صنایع سنگین نبوده و صنایع فرهنگی نیز در توسعه نقش بسزایی دارند.

دکتر نامور مطلق در پایان با بیان اینکه صنایع غذایی بعنوان یکی از شاخه های صنایع فرهنگی است تصریح داشت: استان زنجان با برگزاری این جشنواره در حال ثروتمند شدن است.

شایان ذکر است یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی از هشت تا 13 شهریور در محل مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ زنجان برگزار می شود.

در این جشنواره گروه های مختلفی برای پخت آش از 31 استان حضور یافته اند و در کنار آن نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور بیش از 100 گروه از صنعتگران برجسته کشور برپا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار