متولیان آموزشی جامعه باید مناعت طبع و قناعت داشته باشند تا جایگاه و منزلت این قشر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۳۷۵۲۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، مدیریت آموزش و پرورش و تربیت پایه دانش آموزان را یکی از حساس ترین مسئولیت ها در جامعه برشمرد و گفت:علیرغم همه موفقیتهای کسب شده در حوزه آموزش و پرورش، افزایش سطح سواد در کشور ما نسبت به میانگین جهانی پایین تر است.

اسداله درویش امیری به نقش مهم و اساسی آموزش و پرورش در کنار نقش خانواده ها، جامعه و رسانه بخصوص صداو سیما در تربیت نسل آینده اشاره نمود و افزود: جامعه از آموزش و پرورش انتظار بیشتری دارد تا در مقاطع مختلف بویژه در پایه متوسطه که فضای ذهنی و تربیتی دانش آموزان بهم میریزد بتوانند نظام شخصیتی و آموزشی دانش آموزان را به نحو صحیحی شکل دهند.

مقام عالی استان به تغییر رفتارها و فضای ذهنی و رفتاری دانش آموزان پس از ورود به مقطع متوسطه اشاره و این تغییرات را ناشی از تفاوت عملکرد معلمین در دو مقطع ابتدایی و متوسطه عنوان نمود و اظهار داشت: در مقطع ابتدایی که کار تربیتی، آموزشی و اخلاقی راحت تر است، دانش آموزان با مفاهیم حجاب، تکالیف دینی، ارزش های ملی و پوشش اسلامی آشنا می شوند، ولی در مقاطع بالاتر که دانش آموز استقلال نظر پیدا می کند، کار آموزشی دشوارتر می شود، لذا در این مقطع انتظار و توقع جامعه از نظام تعلیم و تربیت و معلمین بالاتر است که مقتضیات رفتاری دانش آموزان در این سنین را کنترل نموده و روند تربیتی صحیحی اتخاذ نماید.

وی به تجارب خود در دو مقطع معاونت وزیر آموزش و پرورش و معاونت میراث فرهنگی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: به حساسیت ها و پیچیدگی های کار فرهنگی در کشور کاملا آشنایی دارم و برای رفع مشکلات در کنار شما هستم.

درویش امیری سابقه فرهنگی و مذهبی استان زنجان و فضای امن این استان را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: بدلیل فضای فرهنگی، رعایت شئونات اجتماعی و تعصبات دینی و مذهبی در استان زنجان، فرصت و زمینه اقدامات تربیتی و آموزشی مساعدی وجود دارد و مدیران آموزشی و پرورشی باید کارنامه عملکرد مطلوب تری در این استان ارائه نمایند.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که یکی از عوامل کاهش درآمد فرهنگیان، حجم بالای نیروی انسانی در این حوزه است، از مدیران آموزش و پرورش خواست تا توقعات و انتظارات فرهنگیان در استان را منطقی تر نمایند و خاطرنشان کرد: متولیان آموزشی جامعه باید مناعت طبع و قناعت داشته باشند تا جایگاه و منزلت این قشر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی نیروهای فعال در نظام آموزش و پرورش کشور را جزو برترین و باکیفیت ترین نیروهای نظام برشمرد و بیان نمود: سابقه آموزش و پرورش در جذب نیروی انسانی کیفی بسیار زیاد است به گونه ای که اولین نخست وزیر و رئیس جمهور بعد از دولت موقت و همچنین چندین وزیر، صدها فرماندار و مدیران کشوری از بین نیروهای آموزش و پرورش انتخاب می شدند.

در این دیدار مدیران کل آموزش و پرورش و توسعه و تجهیز مدارس استان گزارشی از وضعیت آموزشی و امکانات مدارس و آموزشگاههای استان ارائه نمودند و مقرر گردید در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار جدید در ایام پیش از بازگشایی مدارس برگزار خواهد شد، موضوعات فرهنگی و پشتیبانی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان تعداد کادر آموزشی فعال استان را 15 هزار نفر و تعداد دانش آموزان استان در دو مقطع ابتدایی و متوسطه را 175هزار نفر عنوان نمود و گفت: استان زنجان با پوشش در حدود 99.8 درصد در مقطع ابتدایی و بیش از 94 درصد در مقطع متوسطه فعالیت دارد و از نظر شاخص های آموزشی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است.

تمجیدی آموزش و پرورش را از بزرگترین دستگاههای اجرایی رابط بین مردم و حاکمیت دانست و افزود: نیروهای شاغل در آموزش و پرورش استان به لحاظ تحصیلات رتبه چهارم کشوری را دارند و بازوان قوی اجرایی برای مدیریت استان خواهد بود.

ارسال نظرات