خبرهای داغ:
قاضی پور خطاب به وزیرکار؛

خوردند و بُردند و شما فقط نظاره کردید

نماینده مردم ارومیه با اشاره به نابسامانی و فساد در شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی، خطاب به وزیر تعاون گفت: خوردند و بردند، اما شما فقط نظاره‌گر بودید.
کد خبر: ۸۷۳۷۴۵۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس و در طرح سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انتصاب افراد نالایق در شرکت شستا و دیگر شرکت‌های تامین اجتماعی و زیان‌دهی این بنگاه‌ها اظهار داشت: طبق قانون هر فعالیت بنگاه‌داری برای صندوق‌های دولتی ممنوع است و باید تا پایان اجرای برنامه پنجم توسعه برخی از این صندوق‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شدند که تاکنون اقدامی نشده است.

وی ادامه داد: در رابطه با حقوق‌های نجومی مدیر شستا تاکنون یک نفر را به دادگاه معرفی نکرده‌اند.

نماینده مردم ارومیه خطاب به وزیر تعاون گفت: آقای ربیعی خوردند و بردند، اما شما نظاره‌گر بودید. چرا؟

قاضی‌پور اظهار داشت: یک هزار برگ تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس قبل داشتیم و در رابطه با حقوق کارگران نیز با کسی معامله نمی‌کنیم، حتی با پدر خودمان.

وی تصریح کرد: شرکت‌های وابسته به شستا ۱۳۸ شرکت در قشم را که ۵۱ هزار میلیارد تومان ارزش دارند، به ۱۷ هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی فروختند و با افتخار در روزنامه خورشید چاپ کردند.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: چه کسانی پشت پرده رانت‌خواری شرکت‌ها و هلدینگ‌ها هستند؟ اینها یا آقازاده هستند و یا داماد آقایان!

قاضی‌پور ادامه داد: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ کارت هدیه مدیران تامین اجتماعی را همه گرفتند جز آقای مصری نماینده کرمانشاه. چرا آقای ربیعی پیگیر نشد که این اموال به بیت‌المال باز گردد.

وی خطاب به ربیعی گفت: آیا مطالبات خود را از شرکت امیرمنصور آریا (متهم اعدام شده پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی بانکی) دریافت کرده‌اید؟ وظیفه شرکت حسابرسی تامین اجتماعی چیست که فقط پول مُفت می‌گیرد؟

قاضی‌پور گفت: در بعضی از شرکت‌های تامین اجتماعی مدیران آخر هفته به زادگاه خودشان می‌روند، اما حق ماموریت می‌گیرند!

ارسال نظرات
آخرین اخبار