شریفی یزدی گفت: فشار های اقتصادی، احساس ناامنی در جامعه، احساس مورد ستم قرار گرفتن از طرف بالادستی ها و نحوه برخورد دولت ها با مردم در افزایش خشونت بسیار موثر هستند.
کد خبر: ۸۷۳۷۴۴۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس و پژوهشگر خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به کاهش آستانه تحمل افراد و افزایش خشونت در جامعه گفت: افزایش خشونت در جامعه یک پایه فردی و اجتماعی دارد یعنی در حقیقت بخشی از دلایل خشونت به ویژگی های روحی و روانی افراد و بخش دیگری از آن به عومل اجتماعی متعدد برمی گردد.

این پژوهشگر خانواده ضمن اشاره به عوامل اجتماعی موثر در افزایش خشونت و پرخاشگری در سطح جامعه گفت: عوامل اجتماعی دخیل در این قضیه بسیار متعددند؛ باید گفت فشار های اقتصادی، احساس ناامنی در جامعه، احساس مورد ستم قرار گرفتن از طرف بالادستی ها و نحوه برخورد دولت ها با مردم در افزایش خشونت بسیار موثر هستند.

دکتر شریفی یزدی خاطر نشان کرد: ما ازکودکی عادت کردیم که وقتی رفتار ما غلط باشد پدر و مادر ها داد می زنند و خشونت می ورزند و لذا ما هم هر وقت از کسی ناراحتیم داد می زنیم و پرخاشگری می کنیم. رانندگانی که در خیابان تصادف می کنند اول با هم گلاویز می شوند و بعد از کاردان فنی کمک می گیرند و یا زن و شوهر ها به دلیل اینکه بلد نیستند با هم گفتگو کنند اول داد و فریاد می کنند و بعد از قهر تازه به گفتگو با یکدیگر می پردازند.

ارسال نظرات