واکنش حجت الاسلام قائمی به اظهار نظر باران کوثری در مورد حکم قصاص در گفتگو با «بسیج»:

قصاص برای ادامه حیات است/ کسی که تخصص ندارد در مورد احکام دین نظر ندهد

کارشناس مذهبی گفت: اگر به کلمه حیات دقت کنیم متوجه موضوع می شویم اگر آب نباشد حیات هم نیست ،اگر قصاص انجام نشود شاهد قتل های دیگر و اسیدپاشی های بیشتر خواهیم بود که نفرات دیگری را از بین خواهد برد.
کد خبر: ۸۷۳۷۴۲۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد قائمی هاشمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از اظهار نظر باران کوثری در مورد حکم قصاص گفت: باید از ایشان پرسید که اگر قرار باشد مقابله به مثل نشود پس باید چگونه عمل کرد؟

وی افزود: در قرآن آمده که فی القصاص حیات یعنی در قصاص حیات و زندگی است اگر به کلمه حیات دقت کنیم متوجه موضوع می شویم اگر آب نباشد حیات هم نیست ،اگر قصاص انجام نشود شاهد قتل های دیگر و اسیدپاشی های بیشتر خواهیم بود که نفرات دیگری را از بین خواهد برد.

قائمی هاشمی عنوان کرد: اسلام دین عطوفت است و هیچ کجا نیامده که خششونت را با خشونت جواب دهید این مسئله هیچ ربطی به حکم قصاص ندارد حتی سفارش شده که تا جایی که امکان دارد عفو بشود و این را شایسته تر دانسته ولی در عین حال این حق را داده که هر کسی خواست استفاده کند و به عفو و بخشش هم سفارش کرده است.

وی با اشاره به سخن پیامبر که می فرمایند خلق و خوی انسان یک شبه عوض نمی شود گفت: پیامبر (ص) می فرمایند اگر به شما گفتند کوهی جا به جا شده باور کنید ولی اگر گفتند خلق و خوی کسی یک شبه تغییر کرده باور نکنید. اگر انسانی آلوده شد خیلی سخت می تواند تغییر کند و اگر جلوی این آلوده ها گرفته نشود نفرات بیشتری را از پا در می آورند و در قرآن تاکید شده که حکم قصاص را تنها خردمندان و متقیان درک می کنند.

کارشناس مذهبی گفت: متاسفانه این مسئله مد شده که هر فرد غیر متخصصی به خود اجازه می دهد در مورد احکام دین و مسائل دینی نظر بدهد و خود را کارشناس بداند. در مورد قضیه کنسرت ها هم همین مسئله را دیدیم که باعث تاسف است که مسئولان در موارد دیگر و موضوعات گوناگون اصرار دارند که کارشناس و متخصص نظر دهد ولی به احکام دین که می رسند خیی راحت نظر های غیر کارشناسی می دهند و به جوسازی در جامعه می پردازند.

ارسال نظرات