تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و کارآفرین از اصلی‌ترین ماموریت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۸۷۳۷۳۹۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با تاکید بر به روز بودن آموزش های مهارتی مطابق با پیشرفت های علمی و تکنولوژی گفت: مهارت‌آموزی مهم‌ترین وظیفه سازمان فنی و حرفه‌ای است

محمد رضا انصاری افزود: تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و کارآفرین از اصلی‌ترین ماموریت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه توجه به تقویت آموزش های مهارتی توسعه اقتصاد را به دنبال داشته و جلوی آسیب های اجتماعی را می گیرد، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای استان زنجان متناسب با بازار کار آموزش‌های مهارتی لازم را به جوانان ارائه می‌دهد.

انصاری تاکید کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های ارائه‌شده عملی است و کمتر به بحث نظری پرداخته می‌شود.

وی گفت: توجه به بحث آموزش‌های مهارتی باعث کاهش بیکاری در جامعه می‌شود و در این میان سازمان فنی و حرفه‌ای به آموزش‌های مهارتی تأکید جدی دارد و این سازمان با ۱۴ مرکز دولتی و ۱۵۲ آموزشگاه غیردولتی به کار آموزان خدمات آموزشی و مهارتی ارائه می دهد.

سرپرست فنی و حرفه ای استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر هشت مرکز آموزش فنی و حرفه ای  در پنج  مرکز در شهر زنجان وجود دارد  که خدمات آموزشی این مراکز به صورت رایگان است.

انصاری افزود: تولید ثروت در علم از مسیر مهارت آموزی می گذرد و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، رسالت عمده سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارائه آموزش های مهارتی منطبق با نیاز کار است و تاکنون در تحقق این امر مهم موفق بوده است.

وی به اجرای یک طرح پژوهشی در اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان با عنوان « نیازسنجی آموزش های مهارتی برای سند آمایش استان در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی»اشاره کرد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به تنهایی قادر به حل مشکل اشتغال نیست.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان بر به روز بودن آموزش های مهارتی مطابق با پیشرفت های علمی و تکنولوژی تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: فرهنگ سازی در بخش آموزش های مهارتی در این استان باید تقویت شود.

ارسال نظرات