خبرهای داغ:
مدیرفنی و عمرانی بسیج سازندگی استان همدان خبر داد

ساخت 11 باب خانه عالم توسط بسیج سازندگی استان همدان

مدیرفنی و عمرانی بسیج سازندگی استان همدان از ساخت 11 باب خانه عالم با اعتبارات بسیج سازندگی استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۷۳۵۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
علی اصغر رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: طی سه سال گذشته 11 باب خانه عالم با اعتباری بالغ بر 220 میلیون تومان توسط بسیج سازندگی در روستاهای استان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب روستاهای هدف برای ساخت خانه عالم با مطالعه و نیازسنجی قبلی بوده است، گفت: در انتخاب روستاها سعی کردیم بافت جمعیتی و نیاز روستا به روحانی را در نظر بگیریم و سپس اقدام به ساخت خانه عالم کنیم.

مدیرفنی وعمرانی بسیج سازندگی استان همدان تصریح کرد: روستاهای کریم‌آباد بهار، باباکمال تویسرکان، سنقرآباد و شنجور رزن، شیرین‌آباد قهاوند، رباط همدان، نصیرآباد فامنین، قورجینه کبودراهنگ، ینکی کند و زنگنه ملایر از جمله روستاهایی بودند که در آنجا خانه عالم با اعتبارات بسیج سازندگی ساخته شد.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر مناطق خود اهالی روستا زمین مناسب برای ساخت خانه عالم را وقف کردند و در مدت ساخت بنا نیز همکاری و همیاری بسیار خوبی با بسیج سازندگی داشته‌اند.

رحیمی افزود: در روستای چورمق رزن با توجه به اینکه خود اهالی اعتبار لازم برای ساخت خانه عالم را جمع آوری کرده بودند، بسیج سازندگی صرفاً در تهیه نقشه ساخت و نظارت همکاری داشت و در مدت ساخت این بنا، یک گروه جهادی نیز با کمک اهالی روستا به روند پیشرفت کار کمک کرد.

وی ادامه داد: در بیشتر خانه عالم‌های بهره‌برداری شده روحانی سکونت دارد و در یکی دو مورد نیز به‌زودی روحانی مستقر خواهد شد.

مدیرفنی و عمرانی بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: مردم روستا از حضور روحانی در روستا اسقبال می‌کنند و معتقدند که حضور روحانی باعث حل بسیاری از مشکلات روستا می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات