مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در سفر به ریگان:
سازمان بسیج مستضعفین برای کل بسیجیان در بحث تسهیلات اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دارند اگر اشتغال را به معنای پشت میز نشینی و استخدام در ادارات و نهاد ها می بینیم که این باید به انتظارش ننشینیم ،امروز دولت الکترونیکی تشکیل شده و مردم در بخش خصوصی باید رو بیارن به صنایع با هزینه کم، کوچک و پر بازده و زود بازده لذا بسیج تهسیلاتی را در قالب اقتصاد مقاومتی ارائه می کند.
کد خبر: ۸۷۳۷۳۳۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان،مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت:زندگی عشایر ما عین اقتصاد مقاومتی است اگر میخواهیم یک جامعه الگو در اقتصاد مقاومتی را امروز معرفی کنیم زندگی عشایری را باید معرفی کرد،زندگی جامعه عشایری ما تابلوی تمام نما و آینه تمام نم ...
به گزارش سردار محمدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور عصر روز گذشته در سفر به شهرستان ریگان و در حاشیه نشست صمیمی با سران طوایف و بزرگان عشایر در پاسخ به سوال خبرنگار ما با توجه به اینکه منطقه ریگان شامل عشایر متعدد است و عشایر همواره در حفظ کیان انقلاب سهیم بوده اند اقدامات بسیج عشایر کشور را در ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی و .. چگونه ارزیابی می کنید؟
ج:سازمان بسیج عشایری برنامه هایی را در طول سال در کشور اجرا می کند وجه غالبش برنامه های فرهنگی ،مذهبی و اجتماعی است لذا ما در کتاب برنامه سالمان پرحجم ترین برنامه یمان بخش فرهنگی و اجتماعی است .
یکی از کارهای پر رنگ ما برگزاری یادوراه شهدا است ، ما باید اندیشه شهدا را ترویج کنیم ، برگزاری مناسب های سال اعزام کاروان به مرقد امام در مراسم سالگرد ،اعزام عشایر به مناطق جنگی ،مراسمات دهه فجر و همایش های بصیرتی و … لذا این مقدار کاری که دارد انجام می شود برای جامعه عشایری کافی نیست سایر دستگاه های متولی از جمله سازمان امور خیریه،سازمان تبلیغات اسلامی ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،صدا و سیمای جمهوری اسلامی و سازمان امور عشایری همه و همه باید پای کار بیایند و برای مناطق عشایری خدمات فرهنگی و مذهبی را ارائه بکنند.
سردار محمدی در ادامه به سوال تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی است عشایر ما چه نقشی در این حوزه می توانند ایفا نمایند؟
ج:زندگی عشایر ما عین اقتصاد مقاومتی است اگر میخواهیم یک جامعه الگو در اقتصاد مقاومتی را امروز معرفی کنیم زندگی عشایری را باید معرفی کرد،زندگی جامعه عشایری ما تابلوی تمام نما و آینه تمام نمای اقتصاد مقاومتی است .
عشایر ما مردمانی کم توقع ،سخت کوش و با کمترین امکانات  بالاترین تولید و بازده را دارند.
 مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در پایان به سوال یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی ما بحث عدم اشتغال زایی و بیکاری در قشر جوان است و طبیعتا عشایر هم درگیر این معضل هستند چه راهبردهایی از طریق بسیج عشایری برای حل این چالش لحاظ شده است؟
ج:سازمان بسیج مستضعفین برای کل بسیجیان در بحث تهسیلات اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دارند اگر اشتغال را به معنای پشت میز نشینی و استخدام در ادارات و نهاد ها می بینیم که این باید به انتظارش ننشینیم ،امروز دولت الکترونیکی تشکیل شده و مردم در بخش خصوصی باید رو بیارن به صنایع با هزینه کم، کوچک و پر بازده و زود بازده لذا بسیج تهسیلاتی را در قالب اقتصاد مقاومتی ارائه می کند.
دولت هم قرارگاهی تشکیل داده است به نام قرارگاه اقتصاد مقاومتی و خوشبختانه استان کرمان یکی از سه استان پایلوت کشور است و قرار است سه استان را نمونه در اقتصاد مقاومتی بسازند و زیر ساخت ها را درست کنند و بیکاری و فقر را ریشه کن کنند که یکی از این استان ها کرمان است.

ارسال نظرات