خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: دوران دفاع مقدس بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی را به جامعه ارائه می دهد.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۸۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
دفاع مقدس ارائه دهنده کامل ترین الگوی اقتصاد مقاومتی به جامعه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یونس عالی پور در جلسه شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی را باید در میدان جبهه و جنگ به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی پیدا کنیم.

وی اذعان کرد: همه کسانی که در عرصه جنگ تحمیلی حضور یافتند عملا به نوعی اقتصاد مقاومتی را تجربه کردند و امنیت و آرامش جامعه فعلی را در اختیار همه ما قرار دادند.

وی بهترین روش برای ترویج سیره شهیدان را انتشار روایت هایی از شیوه زندگی ساده و توام با قناعت و صرفه جویی آنها دانست و گفت: فارغ از علما و مراجع که بهترین الگوی زندگی ساده را به ما ارائه می دهند، سبک زندگی شهیدان نیز نمونه های ارزشمندی برای ارائه به جامعه به عنوان یک الگوی کامل است.

معاون استاندار قم در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به وصیت ها و آثار به جای مانده از شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی، این اسناد و مدارک را منشاء تاثیرهای روحی و روانی خوبی برای مردم دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در اواخر مردادماه در این اداره کل و پیش بینی یک جشنواره فرهنگی ورزشی حول 12 محور برای این ایام حماسی و غرور آفرین، گفت: دیدار با خانواده معظم شهیدان ورزشکار و هم چنین حضور در گلزار شهیدان و عطر افشانی و غبار روبی مزار آن گلگون کفنان بی همتا از جمله مهمترین این برنامه ها به شمار می آید.

حسن عابدی با بیان این که عمده این برنامه ها در روز جمعه دوم مهرماه و در محل بلوار پیامبر اعظم(ص) اجرا می شود، گردآوری آثار، دل نوشته ها و وصیت نامه های شهیدان با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران و امور ایثارگران اداره کل ورزش و جوانان را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس ذکر کرد و یادآور شد: احداث پایگاه بسیج ورزشکاران در مجموعه شهدای نیروگاه، برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی کوثر و همایش پیاده روی خانوادگی با حضور قشرهای مختلف مردم از جمله این برنامه ها است.

وی دوچرخه سواری، برگزاری مسابقات اسکیت و ورزش های بومی محلی، برگزاری جلسه های خاطره گویی از سوی ایثارگران در محل اداره کل ورزش و جوانان و سالن های ورزشی، میزبانی مسابقه های کشوری، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان، اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس با حضور تشکل های مردم نهاد، پخش مستندهای تولیدی در حوزه دفاع مقدس و فضا سازی محیطی را از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان قم برشمرد.

وحید فرجی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه، برگزاری همایش مدافعان حرم، برنامه هفته فرهنگی با موضوع فیلم، شب شعر و رونمایی از کتاب، جلسه های نقد و بررسی و خاطره گویی با همکاری مدرسه اسلامی هنر، دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر، اعزام 2 اتوبوس حامل هنرمندان عکاس و فیلم ساز به مناطق جنگی غرب کشور، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در ساختمان شهید آوینی، اهدای کتاب، اجرای تئاتر صحنه ای و برپایی نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران را از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز در این جلسه تصریح کرد: خدماتی که در نمایشگاه دفاع مقدس ارائه می شود باید متناسب با نیازهای روز باشد.

سید رسول موسوی نژادیان با تاکید بر اینکه قدرت تاثیرپذیری و انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق نمایشگاه بسیار زیاد است افزود: ما باید فضایی را فراهم کنیم که عمده توجه مخاطبان به نمایشگاه معطوف شود که تحقق آن مشارکت جدی همه دستگاه ها را می طلبد.

جلسه شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با هدف ارائه ویژه برنامه های دستگاه های مختلف اجرایی برای این هفته برگزار شد.

31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران تا 6 مهرماه، به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها