خبرهای داغ:
مشاور وزیر کشور در حوزه زنان و خانواده گفت: نباید فقط به خروجی قانون عفاف و حجاب توجه کرد زیرا این قانون از برگشتن به عقب جلوگیری می‌کند و فقط به‌صرف دیدن چند خانم بدپوش فرض را بر این گذاشته شود که هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۶۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج،فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در حوزه زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین، درباره وضعیت اجرایی کردن قانون عفاف و حجاب، گفت: خوشبختانه مراحل این قانون که شامل تصویب آیین‌نامه و ضوابط اجرایی بوده  توسط وزیر کشور امضا شده است و به‌ تمامی استان‌های کشور ابلاغ گردیده است.

اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در کشور

وی درباره اجرایی و عملیاتی شدن قانون عفاف و حجاب افزود: این قانون که شامل حقوق شهروندی است  در فضای جامعه و دستگاه‌های دولتی در مرحله اجرا است از این‌ رو ستاد عفاف و حجاب مرتب نشست‌های ادواری خود را با دستگاه‌ها و سازمان‌های دارد همچنین بازرسان با حضورشان در نهادها و سازمان‌ها از نزدیک پیگیر اجرایی شدن این قانون هستند.  

لزوم توجه به بازتاب‌های قانون حجاب و عفاف در جامعه

مشاور وزیر کشور در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد: نباید فقط به خروجی قانون عفاف و حجاب توجه کرد زیرا این قانون از برگشتن به عقب جلوگیری می‌کند فقط نباید به‌صرف دیدن چند خانم بدپوش فرض بر این گذاشته شود که هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

فرهمندپور اظهار داشت: به همین خاطر باید به فعالیت‌های که درزمینهٔ بدپوشی صورت گرفته توجه شود زیرا اگر همین تعداد فعالیت‌ها صورت نمی‌گرفت چه‌بسا وضعیت حجاب و نقض آن در جامعه بیشتر دیده می‌شد.

متولی ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان به عهده وزارت ورزش و جوانان است

وی، در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص نقش وزارت کشور درباره سازمان‌های غیردولتی ان‌جی‌یوها در امر تسهیل ازدواج جوانان، بیان داشت: ارائه تسهیلات و کمک به ازدواج جوانان جز مأموریت‌های وزارت ورزش و جوانان است و فقط سازمان‌های مردم نهادی که در حوزه ازدواج فعالیت می‌کنند مجوزها و حمایت‌های کلی را از وزارت کشور دریافت می‌کنند و وزارت کشور به‌عنوان یکی از اعضای ستاد در وزارت ورزش و جوانان عضو است.

فعال‌تر کردن ان‌جی‌یوها درزمینهٔ ازدواج جوانان

فرهمندپور گفت: در این زمینه سعی بر آن است تا سازمان‌ها مردم‌نهاد مانند سازمان‌های مردمی، سنتی، خیرین و هیئت‌ها را وارد عرصه‌های مختلف اجتماعی کرد تا از این طریق بتوان به فعالیت بیشتر و نهادینه شدن کمک به ازدواج پرداخت همچنین ‌ان‌جی‌یوهای که ثبت‌شده‌اند را فعال‌تر کنیم.

ارسال نظرات