مسئول اجرايي قرارگاه جهاد اقتصادي سازمان بسيج سازندگي مطرح کرد
علي حسين رعيتي گفت: بيل گيتس، در طرحي به عنوان «انقلاب مرغي» 100 هزار قطعه جوجه رايگان در ميان مردم كم درآمد12 كشور فقير جهان ازجمله كشورهاي قاره آفريقا قرار دهد این طرح سال هاي قبل توسط بسيج انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۳۷۲۲۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، از حدود سه سال پيش در راستاي تحقق اين حماسه اقتصادي، بسيج سازندگي به ارائه تسهيلات خود اشتغالي، اشتغال زايي و مشاغل خانگي و توزيع هزاران جوجه در سراسر كشور و در مناطق محروم اقدام كرده سازمان بسيج علاوه بر توزيع مرغ و جوجه، كار واگذاري دستگاه‌هاي جوجه‌كشي به صورت اقساطي را هم آغاز كرده است.


اما به تازگي شنيده شده، بيل گيتس،كه از او با عنوان ثروتمندترين شخص در جهان و پايه گذار شركت مايكروسافت نام برده مي‌شود، گفته است كه براي كمك به مبارزه با فقر در جهان، در نظر دارد در طرحي به عنوان «انقلاب مرغي» 100 هزار قطعه جوجه را به صورت رايگان در ميان مردم كم درآمد12 كشور فقير جهان ازجمله كشورهاي قاره آفريقا قرار دهد.

جوجه‌هاي اهدايي آقاي گيتس، در ميان روستائيان اين كشورها توزيع خواهد شد تا پس از پرورش آنها به منظور توليد و فروش تخم مرغ و همچنين تكثير و فروش مرغ منبع درآمد جديدي براي دريافت كنندگان ايجاد كند.

دكتر علي حسين رعيتي مسئول اجرايي قرارگاه جهاد اقتصادي سازمان بسيج سازندگي با اشاره به طرح بيل گيتس كه به انقلاب مرغي در دنيا معروف شده است و در حال تبليغات رسانه ايست گفت: طرح اهداي مرغ بومي در روستاها و مناطق محروم توسط اين سازمان از سال 92 اجرا شده و ساليانه 5 هزار واحد پرورش نيز راه اندازي شده است.

وي افزود: هر خانواده كه قصد ورود به اين طرح را دارد با دريافت حداقل 70 مرغ بومي هم از محصولات ارگانيك استفاده مي كند و هم در سبد غذايي از آن بهره مي برند.

رعيتي با بيان اينكه در سه سال گذشته حدود 11 هزار واحد راه اندازي شده است گفت: تعداد مراكز تكثيري مرغ بومي در سراسركشور 6 مركز است و تعداد محدودي نيز زير نظر بخش خصوصي كار مي كنند كه اين تعداد جوابگو نياز ما نيست در حاليكه با افزايش اين مراكز مي توان در جهت حفظ نژاد مرغ بومي گام برداشت و به معيشت خانوارها در روستاها كمك كرد.


وي با اشاره به اينكه پرورش مرغ در خانه ها جزء فرهنگ قديمي ما ايرانيان بوده است افزود: متأسفانه اين فرهنگ در 10 - 15 سال اخير كمرنگ شده و تلاش ما در سازمان بسيج سازندگي به برگرداندن اين فرهنگ است تا مردم خود به توليد دست بزنند و هم از توليد خود استفاده كنند.

اين مقام مسئول ابراز اميدواري كرد: با همكاري همه دستگاه ها بتوان اين الگو را جهاني كرد.

رعيتي با تاكيد بر اينكه طرح آقاي بيل گيتس سال هاي قبل توسط بسيج انجام شده و به نحوي مي توان گفت ايشان از طرح بسيج كپي برداري كرده است گفت: كاري كه ما در بسيج انجام داده ايم استفاده از ظرفيت بسيج براي توزيع مرغ هاي بومي در روستاها و بهره برداري مردم بوده است.
 پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي
ارسال نظرات