خبرهای داغ:
روحیه‌ جنجال‌دوست و نامتعادل مطهری، همین صندلی نیابت رئیس را هم زیر پایش حسابی سست کرده. حالا نمایندگان به‌دنبال سلب صلاحیت از وی برای این جایگاه هستند.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۹۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «پدرم را همین منافقین ترور کردند، در این شرایط آیا من از آنان دفاع می‌کنم؟» مطهری روز گذشته در صحن علنی مجلس شورا گفت. نامه‌پراکنی آقای نایب رئیس در روزهای اخیر، حسابی دکان تروریست‌ها را گرم کرده؛ مطهری تا توانست برای منافقین شلوغ‌کاری کرد. تازه، کُلی هم خوراک خبری برای حامیان آدم‌کُش‌ها فراهم آورد. حالا اما استاد می‌گوید: «من نمی‌فهمم علت این همه حساسیت عجیب و غریب که برای نامه‌ام ایجاد شده، چه معنایی دارد؟» پسر علامه‌ی شهید آیا _ آنچنان که خودش می‌گوید_ نمی‌فهمد یا خودش را به نفهمی زده است؟ پشت‌پرده‌ی دفاع مطهری از تروریست‌ها چیست؟    

 

 

داستان چیست؟

مطهری خطاب به پورمحمدی نوشته بود: «متأسفانه این، مشکل کشور ماست که مسئولان به جای توضیح یک مسئله و پاسخ به سؤالی که برای برخی اذهان ایجاد شده، به "مغالطه" می‌پردازند و از عواطف انسانی و دینی و انقلابی مردم بهره‌برداری می‌کنند و هیچ‌گاه به سؤال مورد نظر پاسخ نمی‌دهند.» شروع دعوا همین‌جا بود، جایی که آقای نایب رئیس، وزیر دادگستری دولت روحانی را به جرم مقابله با آدم‌کش‌ها، متهم به سفسطه‌کاری و سوءاستفاده از احساسات مردم می‌کند. آن هم درست در روزهایی که انتشار یک فایل صوتی مشکوک، بهانه‌ای برای تخریب امام و انقلاب آن هم در میان رسانه‌های اپوزوسیون دست و پا کرده است.

 

استاد اما ترجیح داد احتمالاً برای خودنمایی هم که شده، وزیر دولت روحانی را در مظان اتهام قرار دهد. خودشیرینی پسر علامه‌ی شهید، خیلی زود با استقبال بوقچی‌های دشمنان مردم مواجه شد. آنها که نامه‌ی علی آقا را سرِ دست گرفته و بهانه کردند برای زیر سؤال بردن کلی از تاریخ انقلاب. مطهری اما بی خیال‌تر از این حرف‌ها است؛ طلبکار هم شده! روز گذشته گفت: «من نمی‌فهمم علت این همه حساسیت عجیب و غریب که برای نامه‌ام ایجاد شده، چه معنایی دارد؟ جز اینکه مقاصد سیاسی وجود داشته باشد، هیچ هدف دیگری برای بنده متصور نیست.»  

 

 

نمایندگان مردم در واکنش به اظهارات مطهری چه گفتند؟

قضیه اما صورت دیگری هم داشت. بعضی‌ها مطابق معمول رفتار نابخردانه و نه چندان منطقی پسر علامه‌ی شهید را به پای میل به خودنمایی او نوشتند. اگرچه برخی نظرات دیگری داشتند. از جمله بسیاری از نمایندگان مردم، کسانی که معتقدند فردی با چنین تفکرات و دیدگاه‌های شاذ، اساساً لیاقت تکیه زدن بر جایگاه نایب رئیسی مجلس شورا را ندارد. محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در جلسه‌ی روز یکشنبه، با قرائت تذکری از مطهری خواست تا بیشتر از این‌ مراقب حرف زدنش باشد. تذکری که البته با توضیحات نه چندان معقول آقای نایب رئیس همراه شد. وی در پاسخ به کوهکن گفته بود: «تمام امور کشور باید در جای خود مورد بحث قرار گیرد و جایگاه هیئت رئیسی ربطی به این ندارد که ما حرف حق را نگوییم.» حرف‌های بی ربطی که با شعار «مرگ بر منافق» گروهی از نمایندگان همراه شد.

 

 

روز گذشته هم نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در تذکری خطاب به پزشکیان که در غیاب لاریجانی سکان‌دار صحن علنی بود، گفت: «17 هزار نفر از مردم کشورمان توسط منافقین به خاک و خون کشیده شده‌اند و هنوز از ایام سالگرد رجایی و باهنر و از ایام شهادت پدر نایب رئیس مجلس نگذشته‌ایم. درست نیست نایب رئیس دوم مجلس چنین مواضعی را داشته باشد.»

 

مطهری آیا همچنان نایب رئیس مجلس شورا می‌ماند؟

35 تن از نمایندگان مردم با جمع آوری نامه‌ای، خواستار سلب صلاحیت از مطهری برای جایگاه نائب رئیسی دوم مجلس شورا شدند. رضا شیران نماینده مردم مشهد، درباره‌ی جزئیات تهیه‌ی این نامه گفت: «در این نامه دو محور مهم مورد شکایت نمایندگان قرار گرفته است. اول این‌که آقای مطهری در زمان ریاستش در مجلس در غیاب آقای لاریجانی نمی‌تواند جلسه را اداره کند و جو مجلس متشنج می‌شود. هر دقیقه مجلس برای مردم هزینه دارد و کسی که نایب رئیس مجلس می‌شود، باید توانایی اداره جلسه را داشته باشد. به نظر می‌رسد آقای مطهری در اداره مجلس ضعیف است.»

 

 

شیران درباره‌ی محور دوم شکایت نمایندگان هم ادامه داد: « نامه اخیر مطهری به حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص فایل صوتی آیت‌الله منتظری، اعتراض برخی از دوستان را در پی داشت. فراد دارای شخصیت حقوقی و حقیقی هستند و آقای مطهری به عنوان نایب رئیس مجلس نباید در جامعه به گونه‌ای اظهارنظر کند که مجلس زیر سؤال برود و مورد سوءاستفاده بیگانگان قرار گیرد.»

 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: «این نامه در حقیقت به منظور شکایت از سوءاستفاده‌ای است که مطهری از جایگاه نایب رئیسی انجام داده است. آقای پورمختار پیگیر این نامه هستند.»

 

خبرنگار پارلمانی ما برای پیگیری آخرین اوضاع و احوال این نامه، روز گذشته سراغ رئیس سابق کمیسیون اصل 90 و نماینده‌ی مردم بهار هم رفت. پورمختار به خبرنگار ما گفته بود: «نامه را به هیئت‌رئیسه داده‌ایم و منتظر جواب آن هستیم. قرار است هیئتی در هیئت‌رئیسه برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.»

 

خودشیرینی یا تطهیر تروریست‌ها؛ مطهری به دنبال چیست؟

مطهری سیاستمدار نیست؛ همه می‌دانند. باهوش هم نیست. اگرچه علامه‌ی شهید، دانشمند فرزانه‌ای بود. اما از قدیم گفتند: از فضل پدر تو را چه حاصل! مطهری اما حسابی نانِ نام و اعتبار پدرش را خورده؛ اصلاً آن روزها که چندان شناخته شده نبود، به اعتبار همین آوازه از مردم تهران رأی گرفت. خودش هم خوب می‌داند. برای همین احتمالاً به دنبال مخالف‌خوانی است. او می‌داند با استفاده از نام و اعتبار پدرش تا همیشه نمی‌توانست اعتماد مردم تهران را برای نمایندگی جلب کند. شلوغ‌کاری کرد. آنقدر مواضع شاذ گرفت، تا دوباره و چندباره برای خودش شهرت و اعتباری دست و پا کند.

 

کسی او را جدی نمی‌گیرد. چه در میان مقامات و سیاستمداران نامی، چه در میان دوستانش. همه می‌دانند مطهری بیشتر از یک رجل سیاسی، یک شومن بیهوده‌خوان است. مردی که نه به رد و اعتراضش اعتباری هست، نه به حرف و سخنش. معلوم نیست چند چند است. مطهری هر جا باد بیاید هست. هر چه جنجال به پا کند، می‌گوید. اصل و اساس مشی و اعتبار او را همین طوری باید تحلیل کرد. آقای نایب رئیس کلاً مخالف است. مخالف چه؟ مهم نیست! هر چیزی که سر و صدا به پا کند. برای همین هم این روزها این‌طور جوش تروریست‌ها را می‌زند؛ کسانی که پدر فرزانه‌اش را به شهادت رسانده‌اند. او را نمی‌توان در معادلات مرسوم سیاسی دسته‌بندی کرد. نه چپ نه راست؛ استاد کلاً همین طوری است.

 

مطهری اما در مجلس دهم توانست نسبتاً نام و جایگاهی برای خودش دست و پا کند. کرسی نیابت دوم رئیس، کم مرتبتی نیست. اگرچه روحیه‌ی جنجال‌دوست و نامتعادل وی، همین صندلی را هم زیر پایش حسابی سست کرده است. حالا نمایندگان به‌دنبال سلب صلاحیت از وی برای این جایگاه هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها