مراسم اولین سالگرد تشییع باشکوه کاروان شهدای غواص استان مازندران و یابود بسیجی شهیدغلامرضا اسدی با حضور خانواده شهدا ، مسئولین و نیروهای نظامی و انتظامی و آحادمردم شهرستان نوشهردر مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۸۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
به گزارش سرویس بسیج مساجد ومحلات خبرگزاری بسیج، سردار حسن حسن‌نیا در مراسم اولین سالگرد تشییع شهدای غواص استان مازندران و یابود بسیجی شهید غلامرضا اسدی در مسجد جامع نوشهر، با اشاره به اینکه حضور در یادواره‌های شهدا توفیق می‌خواهد و هرکسی شایسته حضور در این مجالس نیست، اظهار کرد: یکی از وظایف بسیارمهمی که نسل کنونی جامعه دارند این است که یاد و خاطره‌ شهدا را برای همیشه زنده نگه دارند.

وی با بیان اینکه شهدا به گفته امام(ره)امام‌زاده‌های عشق‌ و ایثار و چراغ‌ نور هدایت هستند، افزود: شهدا باب‌الحوائج و مستجاب‌الدعوه هستند و اگر کسی مشکلی دارد با شهدا مطرح کند ، نه با کسانی که عکس امام، رهبری و شهدارا بالای سر خود می‌زنند اما برعکس آن عمل می‌کنند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس به رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول دوران جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: حفاظت از خون‌های پاک شهدا در دوران جنگ تحمیلی و عمل به سیره آن‌ها به عنوان تکلیف همیشگی برای نسل‌های گذشته و فعلی انقلاب، بسیار مهم است.

وی بیان کرد: شهدای غواص به ویژه درعملیات های کربلای چهار و پنج و والفجر 8 ، جزء شجاع‌ترین و باغیرت‌ترین رزمندگان بودندکه با عشق ، استقامت و روحیه ولایی خود توانستند خط محکمی که توسط دشمن کشیده شده بودرا در این عملیات ها بشکنند.

حسن‌نیا تصریح کرد: ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری،استقامت، اخلاص، ایمان و صبر بچه‌های غواص در بین رزمندگان زبانزد بود و به همین دلیل د شمن با دست‌های بسته و زنده زنده آن‌ها را در خاک مدفون کرد و به شهادت رساند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ضمن بیان خاطرات شهادت همرزمان خود، تاکید کرد: همه دنیا در دوران دفاع مقدس، در برابر ایران بسیج شدند اما فرزندان ایران اسلامی با دست خالی از بسیاری از موانع گذشتند و برخلاف انتظار همه دنیا ، در این جنگ تحمیلی پیروز شدند.

وی در پایان بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان تاکید کرد و گفت: شهدا بی‌نشان رفتند و هرچه داریم از شهداداریم، هیچ‌گاه آن‌ها را فراموش نکنیم و همواره از شهدا و بازماندگان دفاع مقدس به درستی یاد کنیم.

 

 

 

ارسال نظرات