واردات سیب فرانسوی و لیموترش به ایران

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران از واردات سیب فرانسوی و لیموترش به ایران خبر داد و گفت: نجات بازار در گرو ساماندهی واردات است.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۰۲
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مهاجرانی در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: افزایش قیمت بر بازار میوه و تره‌بار را به شکل محسوس شاهد نیستیم.

وی تصریح کرد: بازار میوه و تره‌بار از طریق کمیته بازرسی اتحادیه به دقت رصد می‌شود و با مخالفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه ازجمله اقلام وارداتی به داخل کشور لیموترش است، اضافه کرد: متأسفانه لیموترش هم در بحث واردات به تولیدات داخل کشور زخم زده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران ادامه داد: بیش از 40 هکتار از اراضی کشت لیموترش در داخل کشور داریم و بیش از یک هزار و 400 تن لیموترش در اقصی نقاط کشور به‌ویژه شیراز کشت می‌شود.

مهاجرانی با اشاره به اینکه نه‌تنها لیموترش بلکه سیب هم از اقلام وارداتی است، تصریح کرد: بالغ‌بر 900 هکتار اراضی تولید سیب باکیفیت در کشور وجود دارد و در سال‌های قبل به میزان 3 میلیون و 300 هزار تن سیب در کشور از این اراضی برداشت شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با بیان اینکه متأسفانه سیب فرانسوی در بازار به مردم عرضه می‌شود، اضافه کرد: باغداران تولیدکننده سیب از این جریان آسیب‌هایی جدی دیده‌اند.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه ایران به محل کشت برخی اقلام دارای برچسب واردات تبدیل شده است، تصریح کرد: موز از اقلام وارداتی است که در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران ادامه داد: نوار شمالی و برخی مناطق جنوبی ایران اسلامی زیر کشت موز رفته‌اند؛ ولی با وجود محدودیت فصل کشت موز در ایران، موز داخلی جوابگوی نیاز داخل نیست و به واردات آن نیاز داریم.

مهاجرانی با اشاره به اینکه باید واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخلی ساماندهی شود، اظهار داشت: این اقدام برای نجات بازار لازم و ضروری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار