خبرگزاری بسیج: نخستین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک به ابتکار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین، در فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۹۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در این گردهمایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، فرماندار ورامین، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد، مسئولان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک حضور داشتند.

برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این گردهمایی با اشاره به توفیقات چشمگیر دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر گفت: افزایش چشمگیر و قابل توجه اعتماد هنرمندان به دولت در سه سال اخیر منجر به خلق آثار ارزشمند و فاخری در رشته های مختلف هنری شده است.

وی افزود: در واقع افزایش میزان اعتماد اصحاب فرهنگ و هنر به دولت از جمله دستاوردهای مهم و قابل توجه دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر است.

وی اظهار کرد: تحقق این مهم و ایجاد ارتباط منطقی و دوسویه میان انجمن ها و مجامع فرهنگی با دولت زمینه مناسب برای خلق و تولید آثار ارزشمند و فاخر هنری در کشور را فراهم کرده است.

ضرغامی با اشاره به انجام فعالیت های فرهنگی هنری به همت انجمن ها و سپردن برنامه ها به دست متخصصان امر را یکی از وعده های دولت بیان کرد و افزود: افزایش میزان اقبال عمومی برای استفاده از آثار تولیدی هنرمندان در بخش سینما، تئاتر، کتاب، موسیقی و ... از جمله نتایج ملموس و عینی نزدیکی جامعه فرهنگی و هنری کشور با دولت است.

ضرغامی اظهار کرد: فعال شدن انجمن ها و مجامع فرهنگی و هنری از دیگر دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید در عرصه فرهنگ و هنر است و به زودی کار حمایت از انجمن ها نیز آغاز می شود.

وی تاکید کرد: همکاری و ارتباط دوسویه انجمن ها و مجامع فرهنگی، هنری با دولت موجب کاهش قابل توجه زمان اخذ مجوز برای فعالیت هنرمندان در عرصه تولیدات هنری شده است.

«محمدرضا یوسفی» فرماندار ورامین نیز در این گردهمایی گفت: جامعه ای که دچار بی اخلاقی شود روی سعادت را نخواهد دید، زیرا نبی مکرم اسلام (ص) فلسفه بعثت خود را تکمیل اخلاق اعلام کردند و همه افراد به ویژه هنرمندان و اصحاب فرهنگ باید برای ترویج و نهادینه شدن اخلاق اسلامی وارد میدان شوند.

وی اظهار داشت: رواج بی حرمتی و بی اخلاقی، زیبنده کشور اسلامی نیست و بر اساس کلام حضرت علی (ع)،جامعه ای که دچار دروغ گویی و بی اخلاقی شود، روی سعادت و رفاه را نخواهد دید .

فرماندار ورامین تصریح کرد: اگر چه کشور عزیزمان از منابع طبیعی و سرمایه های مادی بسیاری برخوردار است ولی اگر در کنار این منابع، صداقت و راستگویی نباشد، جامعه به بیراهه می رود .

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند، حس مسئولیت پذیری است. یعنی افراد مسئولیت کارهای فردی، اجتماعی و دولتی را پذیرفته و اشتباهات خود را در انجام سیاست های غلط بپذیرند و دیگران را مقصر ندانند .

یوسفی بیان داشت: صاحبان اندیشه و هنرمندان وسیله ای قوی در اختیار دارند که با استفاده از تولیدات فرهنگی و هنری، می توانند در زمانی کوتاه، بیش از ده ها سخنرانی و موعظه، بر جامعه اثر بگذارند .

وی با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان ورامین در حوزه فرهنگ و هنر گفت: ورامین از قدمتی دیرینه در کشور برخوردار است و وضعیت فرهنگی موجود زیبنده این شهرستان و مردم فهیم آن نیست .

نماینده دولت در ورامین اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی باید اولویت خود را در فرهنگ جستجو کنند، کارهای عمرانی باید انجام شود ولی نباید در اولویت اول باشد؛ چرا که اول باید فرهنگ استفاده از آن در جامعه وجود داشته باشد و این جز با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ میسر نمی شود .

در ابتدای مراسم «مهدی ابوالحسنی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در سخنانی با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک گفت: جغرافیای فرهنگی، حد و مرز نمی شناسد چرا که زبان فرهنگ و هنر، یک زبان بین المللی است.

وی افزود: فرهنگ و هنر دشت ورامین قدمتی به بلندای تاریخ دارد و مرزبندی برای این پیشینه کهن مفهومی ندارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین تاکید کرد: هنرمندان و صاحبان فرهنگ و رسانه شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، بخش قابل توجه عرصه فرهنگ و هنر کشور را تشکیل می دهند و هم افزایی این ظرفیت بزرگ می تواند تاثیرات مطلوب و ماندگاری برجای گذارد.

در ادامه مراسم ، نمایندگان رشته های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه از شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک نظرات خود را بیان کردند و در پایان نیز از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای این شهرستان ها تجلیل شد.

ارسال نظرات