خبرگزاری بسیج: دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 گفت: با مشارکت شهروندان مانور پناهگیری صحیح و تخلیه به محل امن در محله سرتخت انجام و ساکنین زلزله زده مجتمع آهو نجات یافتند.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۹۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن کریمی با بیان این مطلب افزود: به منظور ایجاد آمادگی بیش از پیش در افراد محلی و به منظور انجام واکنش مناسب در مقابل حوادث و مدیریت به موقع شرایط بحرانی، مانور پناهگیری صحیح و تخلیه به محل امن در محله سرتخت منطقه 20 انجام شد.

کریمی استفاده از پتانسیل افراد محلی و نیروهای دوام در برگزاری مانور را از نقاط قوت این مانور برشمرد و گفت: بر اساس سناریوی فرضی، گسل شمال ری به بزرگای 5.5 ریشتر فعال و تخلیه افراد آسیب دیده از مجتمع مسکونی آهو و سرای محله سرتخت به محل امن واقع در بوستان اصناف انجام شد.

وی حضور ادارات و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آتش سوزی در سرای محله سرتخت، مصدومیت تعدادی از ساکنین در هنگام تخلیه، شکستگی لوله آب در خیابان، نشت گاز در مجتمع، سقوط تیر چراغ برق و مصدومیت دو نفر در اثر زلزله از موارد تعیین شده در سناریو بود که با حضور عوامل مرتبط به خوبی مهار و مدیریت شد.

کریمی هماهنگی با ادارات، شورایاری، هیئت مدیره مجتمع مسکونی، گروه های دوام، اطلاع رسانی در محل، تهیه نقشه تخلیه اضطراری و مسیرهای خروجی و مسدود نمودن محل اجرای مانور را از اقدامات پیش از مانور برشمرد و گفت: در پایان نحوه حضو و عملکرد تمامی ادارات ارزیابی می شود تا میزان آمادگی نهادهای مرتبط برآورد شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 ایجاد هماهنگی و تعامل بیش از پیش با ادارات و نهادهای مدیریت بحران را از دیگر اهداف برپایی مانورهای زلزله برشمرد و یادآور شد: پلیس راهور، جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی، اورژانس جنوب تهران، ادارات برق، آب و گاز، شبکه بهداشت و درمان، نیروی مقاومت بسیج، بهزیستی از جمله اعضاء تخصصی این مانور بودند که در چادر فرماندهی حضور داشتند و برنامه را مدیریت کردند.

ارسال نظرات