وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 4.2 درصدی در بخش صنعت در سه ماهه اول سال‌ جاری خبر داد و گفت: امیدواریم این رقم تا پایان سال به پنج درصد برسد.
کد خبر: ۸۷۳۷۰۸۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
  به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل یافت، اظهار داشت: جهت‌گیری‌های کشور به نفع تولید و بهبود شرایط رونق اقتصادی است و برای ارائه بسته حمایت از توسعه صادرات، چهارچوب تهیه و ضوابط مشخص شده است و امیدواریم تسهیلات ارزی و ریالی را در اختیار بانک‌ها برای حمایت از صادرات ارائه دهند.

وی افزود: در این زمینه متعهد شدیم امسال به میزان 10 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته افزایش یابد و آمار چهار ماهه رشد حدود 21 درصدی را نشان می‌دهد که امیدواریم این جهت‌گیری ادامه یابد و تسریع شود تا در پایان سال هفت هزار و 500 واحد تسهیلات دریافت دارند تا 150 هزار نفر شغل ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: 36 طرح بزرگ و ملی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود که تاکنون 12 طرح تکمیل و راه‌اندازی شده که یکی از این طرح‌ها در استان آذربایجان‌شرقی الیاف شیشه در زنوز است که به زودی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: در استان آذربایجان‌شرقی 100 طرح نیمه‌تمام تکمیل و 340 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و در کل کشور هم حدود 2 هزار و 33 طرح نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت با حجم 12 هزار میلیارد تومان با 30 هزار نفر اشتغال در سال جاری انجام گرفته است.

این مسؤول تصریح کرد: صنایع استان با مشکلاتی مواجه بودند؛ بویژه صنایع شیرینی و شکلات با مشکلات آرد و گندم مواجه بودند که دولت حل کرد و اخیرا هم مشکل شکر داشتند و با تصمیمی که گرفته شد امیدواریم تاکنون رفع شده باشد.

وی با بیان اینکه امروز هم یک پروژه مهم در تولید الیاف شیشه در زنوز با اعتبار 300 میلیارد تومانی و دو شهرک صنعتی کلنگ‌زنی شد؛ افزود: احداث شهرک صنعتی سنگ در جوار شهرک سلیمی آغاز شده و با توسعه 460 هکتاری شهرک زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم خواهد شد.

نعمت‌زاده تصریح کرد: برای بهره‌برداری کامل از طرح الیاف شیشه زنوز نزدیک به 3 هزار و 660 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که این رقم 3 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 160 میلیارد ریال سرمایه در گردش خواهد بود.

وی افزود: با آغاز به کار این مجموعه شاهد تولید سالانه 30 هزار تن الیاف شیشه در کشور خواهیم بود که در صنایع پتروشیمی، ساختمانی، شیمیایی، نفت گاز، آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی، دریایی، هواپیمایی و زمینی و صنعت خودروسازی کاربرد دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا آخر امسال بیش از 4 هزار طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود، گفت: یک هزار و 500 واحد تا آخر مرداد ماه  راه‌اندازی شد و 150 واحد صنعتی کوچک و متوسط  در هفته دولت به بهره بهره‌برداری رسید.

ارسال نظرات