خبرهای داغ:

همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاه های شهرستان برخوار برگزار شد.

حجت الاسلام ابطحی گفت: کسانی که امروز انگشت مردم به طرف آن ها دراز است باید بیشتر در صفوف نماز جماعت شرکت کنند و اگر بسیجیان در مساجد و نماز اول حضور پررنگی داشته باشند مردم هم استقبال خوبی از مساجد خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۹۷۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ این مراسم با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار، فرمانده نیروی انتظامی برخوار، حجت الاسلام و المسلمین ابطحی رئیس حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان، روحانیون و ائمه جماعات شهرستان برخوار برگزار شد.

در این همایش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه برخوار ضمن عرض خیر مقدم به حضار، به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد اولین و مهم ترین پایگاه دینی است، جایگاهی است که مسائل اقتصادی، اجتماعی و مذهبی، فرهنگی و جهادی ما باید از آنجا نشأت بگیرد.

سرهنگ پاسدار محمد شفیعی با بیان اینکه از زمانی که اسلام طلوع کرده مساجد همواره خط مقدم تحولات بشری بوده است، افزود: مساجد در طول تاریخ ایران نیز خاستگاه انقلاب ها و تحولات اجتماعی بوده اند.

در ادامه برنامه، محمدزاده فرمانده موفق و برتر پایگاه بسیج شهید مفتح شهر شاپورآباد در رابطه با جایگاه مدیریت و محوریت مساجد در امور اجتماعی به سخنرانی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: مساجد با رهبری روحانیت توانستند نظام ستمشاهی را برکنار کنند و انقلاب اسلامی را رقم بزنند پس مساجد جایگاه اصلی را در نظام اسلامی ایران دارند.

محمدزاده در ادامه به اهمیت وحدت و یکپارچگی در فعالیت های فرهنگی مسجد اشاره کرد و افزود: هم اکنون که دشمن در عرصه فعالیت های ضد فرهنگی در فضای مجازی بیداد می کند، ظرفیت و پتانسیل مساجد می تواند به عنوان یک استراتژی مهم و اثربخش راهگشا باشد، که این امر با علمداری و محوریت روحانیون در مساجد و فعالیت های فرهنگی پیرامون آن است که محقق خواهد شد.

در پایان این همایش مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در رابطه با نقش پایگاه بسیج در وحدت مساجد و حل اختلافات داخلی ایراد سخن کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی اظهار کرد: کسانی که امروز انگشت مردم به طرف آن ها دراز است باید بیشتر در صفوف نماز جماعت شرکت کنند و اگر بسیجیان در مساجد و نماز اول حضور پررنگی داشته باشند مردم هم استقبال خوبی از مساجد خواهند کرد.

وی یادآور شد: مسجدی که عامل تفرقه مردم باشد مسجد ضرار است و باید تخریب شود.

ابطحی در ادامه سخنان خود به نقش هیئت امناء مساجد اشاره و تاکید کرد: هیئت امنای مساجد باید حل اختلاف بین متولیان مساجد را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

ارسال نظرات