خبرهای داغ:
به همت اتاق اصناف شهرستان برخوار، بسیج اصناف برخوار و اتحادیه صنف خواروبار و لبنیات شهرستان، دومین یادواره شهدای اصناف شهرستان برخوار در دولت آباد برگزار شد
کد خبر: ۸۷۳۶۹۵۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازبرخوار؛به همت اتاق اصناف شهرستان برخوار، بسیج اصناف برخوار و اتحادیه صنف خواروبار و لبنیات شهرستان، دومین یادواره شهدای اصناف شهرستان برخوار در دولت آباد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی در این مراسم گفت: طبق روایتی از امام باقر (ع)، زیارت قبر مطهر امام حسین علیه السلام و زیارت قبور شهدا معادل یک حج مقبول با حضور و همراهی پیامبر (ص) است.
وی افزود: منظور امام باقر (ع) در این روایت، مطلق شهدا است نه فقط شهدای صدر اسلام.علوی در ادامه به مطلبی از رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید اشاره کرد که فرموده اند: «اگر شهیدان عزیزند – که عزیزترینند – اگر برای ما گرامیند – که گرامیترینند – گرامیداشت آنها به معنای این است که ما راهشان را ادامه بدهیم و اهدافشان را دنبال کنیم. دنبال کردن راه آنها یعنی بایستی اهداف جمهوری اسلامی و ارزشهای اسلامی – این پایه‌های مستحکم و این شاخصهای نمایان که میتواند این ملت را به اوج افتخار دنیوی و اخروی برساند – در نظر داشته باشیم و دنبال کنیم. زن و مرد در این جهت یکسانند؛ پسران و دختران شهید، برادران و خواهران شهید و آنهائی که نسبتی با شهید دارند در این جهت یکسانند.»
این مسئول خاطرنشان کرد: شهدای اصناف هم، هم در پشت جبهه و هم با حضور در جنگ فداکاری خود را اثبات کردند و در این راه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

این کارشناس دینی اضافه کرد: امتیاز ویژه ای که شهدای اصناف نسبت به سایر شهدا داشتند، روحیه بالای آن ها برای از خودگذشتگی بود؛ چراکه دل کندن از جان و مال برای افرادی که در خانواده ای مرفه به دنیا نیامده اند به مراتب راحت تر است از افرادی که طعم مال دنیا را چشیده اند.

وی ادامه داد: وظیفه همه ماست که وصیتنامه شهدا را بخوانیم چون تلنگری است برای ما تا بفهمیم این امنیت و آرامش در کشور را به خاطر برکت خون شهداست که به دست آورده ایم؛ چراکه هر زمان که در کشور دچار مشکل شدیم، شهدای مفقودالاثر آمدند، بر روی دست ها در شهرها تشییع شدند و مشکلات ما را حل کردند و هر زمان یک تشییع شهید جایی انجام می شود روحی در کالبد جامعه ما دمیده می شود که برخاسته از تفکر الهی است نه یک تفکر ساختگی.

علوی با اشاره به آیه «کل نفس ذائقه الموت» یادآور شد: هر انسانی مرگ را می چشد؛ این آیه یعنی اینکه همه انسان ها مرگ را می میرانند و وارد کالبد ابدی می شوند اما تفاوت شهدا با دیگر افراد اینجا معلوم می شود چون زمانی که شهدا وارد کالبد ابدی می شوند، «عند ربهم یرزقون»؛ نزد خداوند روزی می گیرند، همه انسان ها با مردنشان عمر جاودانه پیدا می کنند اما به همه انسان ها نگفته اند زنده اید پس برای حاجات دنیایی خود بر سر قبور شهدا بروید و برای شفاعت برای آخرتتان، سر قبور ائمه و معصومین (ع).
این استاد حوزه افزود: کار آسانی نیست که همه اطراف کشور ما ناامن است اما کشور ما که طعمه اصلی دشمن بوده، امنیت دارد، امنیتی که به واسطه برکت خون شهدا و روحیه شهادت طلبی به ارمغان آمده است.
علوی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: از طرف خداوند هفت خصلت به شهدا داده می شود اینکه؛ اولین قطره خون شهید که بر زمین می افتد همه گناهانش را می بخشد، حورالعین می آیند گرد و غبار را از صورتش پاک می کنند، مسح صورت او را می کنند و می گویند مرحبا بک، لباس بهشتی تنش می کنند که مجوز ورود او به بهشت است، جایگاهش را در بهشت به او نشان می دهند و به او می گویند هر کجا دلت می خواهد در بهشت استراحت کن و جلوه ای از وجود خداوند را بر او نمایان می کنند.

این کارشناس دینی گفت: شهدا وظیفه خود را به خوبی انجام دادند اما بار مسئولیت را بر دوش ما گذاشتند، باری که ما با خوانده وصیتنامه آن ها متوجه آن می شویم؛ چراکه همه شهدا ما را سفارش کرده اند به همراهی و دفاع از ولایت فقیه، به حفظ و دفاع از دستاوردهای انقلاب؛ این ها همان باری است که بر دوش ماست.

در این مراسم حاجی نماینده برخوار در مجلس، سلطانی معاون فرماندار، بابایی رئیس اداره آموزش و پرورش برخوار، شریعت زاده شهردار منطقه صنعتی دولت آباد، صالحی معاون شهردار دولت آباد، سردار رضایی معاون عملیات شهید خرازی در جنگ و همرزم شهید خرازی، سرهنگ شفیعی فرمانده سپاه برخوار، حاج علی اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان برخوار، مفتخریان رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران برخوار، بدیعیان رئیس اداره صنعت و معدن شاهین شهر، فتاحی رئیس اتاق اصناف برخوار، فاضلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه برخوار، دکتر کمالی رئیس شبکه بهداشت و درمان برخوار، پیشکسوتان جنگ و شهادت و خانواده های معزز شهدا حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها