دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از برگزاری مراسم تجلیل ۷۵ پیرغلام حسینی، ایرانی و خارجی و همچنین رونمایی یک فیلم‌سینمایی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۳۶۹۳۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

مهدی دهقان نیری، دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی گفت: امسال در چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی، علاوه بر 60 پیرغلام ایرانی از 15 پیرغلام کشورهای مختلف نیز تجلیل خواهد شد.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با بیان این مطلب که این 15 پیرغلام سابقه‌ای طولانی در هیئات دارند، اظهار کرد: از این 15 نفر 3 نفر از کشور پاکستان، 2 نفر از عراق، 2 نفر از هندوستان، 2 نفر از افغانستان و یک نفر از نیجریه، ترکیه، لبنان، بحرین، یمن خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری دو نشست با عنوان «هیئات حسینی، دانشگاه معرفت دینی و اجتماعی» و «فرهنگ حسینی عصاره ادیان آسمانی» گفت: در نشست نخست به موضوعاتی چون تحریفات عاشورا، تحریفات اشعار مداحی و رابطه این هیئات با اقتصاد مقاومتی بحث خواهد شد.

دهقان نیری یادآور شد: در نشست دوم از اختتامیه این اجلاس که با حضور مهمانان ویژه‌ای از کشورهای مختلف از جمله خاخام اعظم کلیمیان ایران، اسقف اعظم، نماینده پاپ در قاره اروپا، رئیس موسسه فرهنگی اکو، نماینده زردشتیان در مجلس، نماینده کلیمیان در مجلس، دبیرکل اتحایده جهانی آشوریان و ... برگزار خواهد داشت، هر یک از حضار به صحبت درباره فرهنگ حسینی و الهاماتشان در کشورهای مختلف خواهند پرداخت.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با بیان این مطلب در اختتامیه این اجلاس از فیلم سینمایی «ناسور» رونمایی خواهد شد، گفت: کارگردانان این فیلم سینمایی 80 دقیقه‌ای، آقایان محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات