خبرهای داغ:

قیمت طلا کاهش یافت

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای بازار کار و سایر آمارهای اقتصادی آمریکا در اواخر این هفته هستند، قیمت طلا امروز کاهش داشت.
کد خبر: ۸۷۳۶۹۲۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار دریافت سرنخ هایی از آمار بازار کار آمریکا در مورد زمان  افزایش نرخ بهره در این کشور هستند، قیمت طلا امروز به واسطه تقویت ارزش دلار اندکی کاهش یافت.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1320 دلار و 79 سنت رسید. پس از آنکه ارزش دلار بخشی از شتاب افزایشی خود را در اواخر روز دوشنبه از دست داد، قیمت فلز زرد اندکی از نزدیکی پایین ترین رقم 5 هفته اخیر (1314 دلار و 70 سنت) فاصله گرفت. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.2 درصد کاهش به 1324 دلار و 80 سنت رسید.
 
دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد گفت: «هرچند ما شاهد خروج نسبی سرمایه ها از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا بوده ایم، اما سرمایه گذاران همچنان به طور نسبی از حفظ پول خود در بازار فلز زرد رضایت دارند.»
 
جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه اعلام کرد، احتمال افزایش نرخ بهره به دلیل بهبود بازار کار و انتظار رشد اقتصادی بهتر، در ماه های اخیر افزایش یافته است.
انتشار آمار بازار کار آمریکا و دیگر آمارها می تواند موضع یلن و دیگر مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره را تقویت کند.
 
بر اساس نظرسنجی رویترز، انتظار می رود بازار کار آمریکا در ماه اوت 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد که کمتر از آمارهای قابل توجه ماه های جولای و ژوئن است.
جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی نیز در یادداشتی نوشت: «با توجه به اینکه آمار بازار کار آمریکا تاثیر مهمی بر زمان افزایش نرخ بهره خواهد داشت، بازار طلا به این آمار بسیار حساس است.»
 
«دیگر آمارها در زمینه مصرف، اعتماد مصرف کننده، فروش خودرو، فعالیت کارخانجات نیز برای بازار طلا اهمیت دارد.»
ارسال نظرات
پر بیننده ها