خبرهای داغ:
ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب چهاردهین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور بیش از ۲۳۸ هزار نفر در این رقابت برگزار شد که نسبت به ادوار قبلی ۶ برابر افزایش مخاطب داشت.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۹۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فرهنگ رضوی، محمد الهیاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارائه گزارشی از ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در مجموع حدود 238 هزار نفر در اولین دوره که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور متولی برگزاری این جشنواره شد، در آن شرکت کردند، در صورتی که حد نصاب شرکت‌کنندگان در مجموع پنج دوره قبلی حدود 40 هزار نفر می‌رسید.

وی افزود: این جشنواره به دو صورت مکتوب و مجازی برگزار شد که 61 درصد از شرکت‌کنندگان در بخش مکتوب و 39 درصد در بخش الکترونیک حضور داشتند، همچنین 86 درصد به صورت فردی و 14 درصد به صورت خانوادگی در این مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.
الهیاری هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی مردم با زندگی امام رضا(ع) از طریق مطالعه عنوان کرد و ابراز داشت: منابع در نظر گرفته شده برای این جشنواره بارها تجدید چاپ شد، زیرا حضور مردم و استقبالشان از این جشنواره حتی برای خود ما هم غیر قابل پیش‌بینی بود.
*بیش از 3200 کتابخانه میزبان جشنواره کتابخوانی رضوی
وی با اشاره به مشارکت بیش از سه هزار و 200 کتابخانه عمومی کشور در این جشنواره ادامه داد: از طریق این کتابخانه‌ها، منابع مسابقه در اختیار مردم قرار گرفت، همچنین به منظور دسترسی آسان علاقه‌مندان در فضای مجازی pdf منابع قرار گرفت.
دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: به منظور تأمین سلایق و علایق کلیه مخاطبان، مسابقه در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی طراحی شد، در شیوه مکتوب پاسخنامه‌ها از کتابخانه‌های عمومی تحویل و دریافت شده است و امکان شرکت الکترونیکی از طریق پورتال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سایت شمس توس مهیا شد. 
وی با اشاره به شرکت فارسی‌زبانان خارج از کشور در این جشنواره افزود: از طریق تعامل صورت گرفته با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امکان شرکت فارسی‌زبانان و ایرانیان مقیم خارج از کشور در این مسابقه فراهم شد.
*جشنواره‌ای برای همه رده‌های سنی
الهیاری یکی از ویژگی‌های برجسته ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی را معرفی کتاب برای رده‌های مختلف سنی دانست و گفت: در دوره‌های قبل یک کتاب برای همه رده‌های سنی معرفی می‌شد، اما در جشنواره امسال سه کتاب برای سه گروه سنی اعلام شد، کتاب «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید ملامحمدی برای کودکان، کتاب «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی ویژه نوجوانان و کتاب«امام علی‌ بن موسی‌‌ الرضا(ع)» برای جوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شد.
بر اساس این گزارش، آیین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح ملی برگزار شده است که در آن از 31 برگزیده در بخش فردی، هشت خانواده در بخش خانوادگی و هشت کتابدار به عنوان برگزیده کتابداران کشور تجلیل شدند، اما هر استانی هم برای خود اختتامیه دارد که آخرین استان‌ها در حال برگزاری اختتامیه‌های خود هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها