خبرهای داغ:
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یک شرکت نظامی، قراردادی به ارزش ۴۹۵ میلیون دلار را برای فروش تجهیزات حمایتی و رادیویی به افغانستان دریافت کرده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۸۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از «اسپوتنیک»، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شرکت «ارتباطات جهانی داترون» قراردادی به ارزش 495 میلیون دلار برای فروش تجهیزات حمایتی و رادیویی به افغانستان دریافت کرده است.

این تجهیزات ارتباطی رادیویی طی دوره 5 ساله که تا پایان ماه آگوست 2021 میلادی به پایان خواهد رسید، فراهم می‌شود.

تخصص این شرکت تجهیزات ارتباطی نظامی است که محصولات خود را به بیش از 80 کشور جهان صادر می‌کند.

داترون تجهیزات ارتباطی به دولت، ارتش و نیروهای امنیتی فراهم می‌کند که شامل محصولات رادیویی داده‌ای و صوتی نظامی با فرکانس بالا و بسیار بالا می‌باشد.

این در حالی است که  یک مرکز تحقیقاتی غیردولتی انگلیسی «اقدام علیه خشونت مسلحانه (.A.O.A.V) » در گزارشی اعلام کرده بود که وزارت دفاع آمریکا در سال‌های 2001 تا 2015 میلیاردها دلار سلاح را به میدان‌های جنگ عراق و افغانستان فرستاده است.

این گزارش می‌افزاید: طی این سال‌ها بیش از یک میلیون و 452 هزار و 910 سلاح مختلف آمریکایی به‌ارزش 40 میلیارد دلار به کشورهای عراق و افغانستان منتقل شده که 949 هزار و 582 سلاح در عراق و 503 هزار و 328 در افغانستان توزیع شده است.

وزارت دفاع آمریکا تاکنون تعداد دقیق سلاح‌های انفرادی را که به نیرو‌های افغان و عراقی فرستاده اعلام نکرده است، اما گروه تحقیقاتی .A.O.A.V از یک سال گذشته به این سو با جمع‌آوری اطلاعات مختلف توانسته میزان این سلاح‌ها را تخمین بزند.

این گروه تحقیقاتی در یافته‌های خود از فهرست قرارداد‌های وزارت دفاع آمریکا، فهرست قرارداد‌ها و گزارش‌های دولتی در مورد هزینه‌های نظامی استفاده کرده که در نهایت نشان می‌دهد ارزش سلاح‌های انفرادی که از سوی پنتاگون به افغانستان و عراق فرستاده شده حدود 2 میلیارد و 160 میلیون دلار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها