خبرهای داغ:
پلیس آلمان اعلام کرد حدود ۹ هزار کودک پناهجو در این کشور مفقود شده‌اند که این مساله به تشدید نگرانی‌ها درباره قاچاق کودکان و سوء استفاده از آنان در اروپا، دامن زده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۴۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رسانه های آلمان، اداره پلیس تجسس آلمان (بوندسکریمینالامت BKA) روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد مقام های آلمان هیچ دسترسی و اطلاعی از 8 هزار و 991 کودک پناهجوی ثبت شده در این کشور ندارند. از این تعداد، 867 تن 13 سال یا کمتر سن دارند و اکثر آنان بین 14 تا 17 ساله هستند.

 

بر اساس این گزارش، پلیس آلمان خاطرنشان کرد که شمار کودکان و نوجوانان مفقود شده در این کشور از آغاز سال جاری میلادی تاکنون دو برابر شده است.

 

در این حال، نگرانی هایی مطرح شده مبنی بر اینکه گروههای قاچاق سازمان یافته ممکن است از این کودکان سوء استفاده کنند و سازمان های محافظت از کودکان نیز اعلام خطر کرده اند.

 

گروه موسوم به «نجات کودکان» (Save the Children) اعلام کرد که از آمار تازه پلیس به شدت نگران است. این گزارش تنها چند هفته پس از آن اعلام شده که گروه مزبور به شواهدی دست یافته بود که نشان می داد تعدادی از کودکان پناهجو مجبور به کار اجباری در ایتالیا شده بودند.

 

سازمان اطلاعات جنایی اتحادیه اروپا (یوروپول) در ماه ژانویه هشدار داده بود که کودکان پناهجوی بدون همراه با خطر سوء استفاده توسط «زیرساختهای جنایتکارانه» در سرتاسر اروپا روبرو هستند.

 

پلیس تجسس آلمان در عین حال گفته که آمار اعلام شده از کودکان مفقود ممکن است گمراه کننده باشد و تعدادی از این کودکان ممکن است همراه با اقوام خود در امنیت باشند.

 

این نهاد آلمانی خاطرنشان کرد که ورود 1.1 میلیون پناهجو به آلمان در سال گذشته، کار ثبت و نظارت دقیق بر همه آنان را دشوار ساخته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها