فیلم‌ساز برگزیده هشتمین جشنواره طنز سوره:

ایده تولید طنز را در ذهن فیلم‌سازان كوتاه پرورش دهیم

برزان رستمی، كارگردان فیلم كوتاه «صدای جاده»، معتقد است كه مسئولان جشنواره طنز سوره می‌توانند هنرمندان را با چگونه روبه‌رو شدن با موضوعات و پرورش ایده‌ها بیشتر آشنا سازند.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۳۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  حوزه هنری، برزان رستمی كارگردان فیلم كوتاه «صدای جاده» تقدیری بخش پویانمایی هشتمین جشنواره طنز سوره، قصه فیلم را در خصوص خانواده توصیف كرد و اظهار داشت: داستان این فیلم كه سعی كرده موضوع طلاق را به صورت كمیك بیان كند در جاده ای رخ می دهد و در برشی از تصویر ردپایی از دو كفش كه نماد یك زوج است وجود دارد كه وقتی این دو با هم هستند ردپاها در نمایی یكسان هستند و وقتی از هم طلاق می گیرند این رد پاها فرق می كند.


وی ادامه داد: این فیلم كه سعی كرده با توجه به یك موضوع اجتماعی تلخ و با پرداخت طنز ارائه شود تاكنون نزدیك به 33 جایزه از جشنواره داخلی و خارجی گرفته و در بیش از 100 جشنواره معتبر بین‌المللی حضور داشته است.

وی توجه به ساخت فیلم های كوتاه با موضوع طنز را در میان فیلم‌سازان كم اهمیت توصیف و در این رابطه خاطرنشان كرد: اگر همین چند جشنواره ای را كه با موضوع طنز در كشور برگزار می شود فاكتور بگیریم، توجه به این موضوع توسط فیلم‌سازان كوتاه ما جدی گرفته نمی شود و بیشتر در فیلم های بلند این موضوعات را مشاهده می كنیم؛ در صورتی كه در كشورهای پیشرفته فیلم هایی با موضوعات اجتماعی و درون‌مایه طنز همواره مورد توجه مسئولان و فیلم‌سازان آن‌هاست.

این فیلم‌ساز ادامه داد: وقتی در فراخوان های خود موضوعاتی را كه جزو ارزش ها و تابوی جامعه است منتشر می كنیم، چگونه می توان انتظار داشت ذهن افراد به سمت تولید كارهای طنز برود. باید سعی كرد با آموزش‌های لازم به هنرمندان در عین اینكه به اصل این موضوعات خدشه ای وارد نمی شود، رگه‌هایی از  طنز را در ساخت آثار آن ها وارد كنیم.

رستمی جشنواره طنز سوره را محركی برای فیلم‌سازان كوتاه به شمار آورد تا بیشتر خود را در حیطه موضوعات طنز بیازمایند و در این خصوص اظهار داشت: مسئولان این جشنواره می توانند با برگزاری كارگاه های آموزشی، پرداختن به موضوعات طنز را هر چه بهتر برای فیلم‌سازان تشریح كنند و به گونه‌ای هنرمندان را با چگونه روبه‌رو شدن با موضوعات و پرورش ایده ها بیشتر آشنا سازند تا نه تنها در محتوای آن ها شاهد توهین به هیچ كسی نباشیم بلكه در عین حال خنده را بر لبان مخاطبان خود جاری سازیم.

گفتنی است هنرمندان برای شركت در این جشنواره تا 15 آبان ماه 95 فرصت دارند اثر خود را به‌صورت حضوری یا از طریق پست به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، دبیرخانه مركزی جشنواره ها ارسال كنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار