خبرهای داغ:
مسئول بسیج فرهنگیان سپاه قزوین خبرداد:
مسئول بسیج فرهنگیان سپاه قزوین با اشاره به کنگره و همایشی که نهایتا در روز ولادت این شهید برگزار می گردد اعلام کرد: یادواره شهید چگینی با حضور مقامات کشوری و استانی و فرهنگیان عزیز استان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۳۶۸۰۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،سرهنگ محمد اسماعیل طاهر خانی مسئول بسیج فرهنگیان سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات شهید فکوری برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء خصوصا شهدای فرهنگی سراسر کشور به تودیع برنامه ها پیرامون گرامی داشت شهید شاخص فرهنگی کشور قدرت الله چگینی پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و لذا امیدواریم که همه بتوانند از سفره ای که گستره شده نهایت بهره را ببرند.

طاهر خانی با اشاره به تعداد شهدای فرهنگی کل کشور بیان کرد:  ایران اسلامی دارای 4000 شهید فرهنگی است که از این عداد 58 تن مایه سرافرازی قزوین و از این خاک و بوم می باشند، شهید شاخص فرهنگی سال 95 نیز از شهدای قزوین انتخاب شده که فعالیت انقلابی چشم گیری نیز داشته است.

وی افزود: شهید قدرت الله چگینی در دی ماه سال 1326 متولد و در 12 شهریور سال 1360 جام شهادت نوشیدند و این شهادت از جانب سیاه دلی های منافقین که امروز عده ای در پی تطهیر آنان هستند می‌باشد.

مسئول بسیج فرهنگیان استان قزوین توضیح داد: برنامه های گرامی داشت این شهید بزرگوار از 12 شهریور همزمان با سالروز شهادتشان شروع و در نهایت با همایشی در روز ولادت وی پایان خواهد پذیرفت.

طاهر خانی با اشاره به همکاری های نهاد ها و سازمان هایی چون استانداری، شهرداری، شورای شهر، ثبت احوال، کانون رشد و پرورش فکری، جبهه فرهنگی فرزندان شاهد، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، حوزه هنری و سایر نهاد ها برنامه های تدارک دیده را تشریح کرد.

وی عنوان کرد: ستاد کنگره تشکیل شده است و نشست خبری نیز که در دستور کار بوده امروز صورت پذیرفته لذا در ادامه برنامه هایی چون تئاتر خیابانی (طی 5 روز راس ساعت 7 در بوستان الغدیر قزوین8/6، بوستان تمدن محمدیه9/6، بویتان 5 هکتاری الوند10/6، امامزاده حسین11/6 و بوستان لاله تاکستان12/6) مسابقه کتاب خوانی، فراخوان جشنواره در دو رشته داستان نویسی و شعر سرایی با موضوع شهادت و ایثار، برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره  و نهایتا یادواره شهید در دانشگاه بین المللی امام  خمینی می باشد.

وی با تشریح عملکرد برنامه ها تبیین کرد: همزمان با شام شهادت شهید چگینی یادواره ایشان با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و نیز سخنرانی فرزند شهید در امام زاده حسین برگزار می گردد و با حضور بر سر مزار ایشان پایان می یابد.

وی اضافه کرد برنامه بعدی مسابقه کتاب خوانی در دو بخش عمومی و ویژه فرهنگیان است که از کتاب معلم شهر (زندگی نامه شهید چگینی) برگزار می گردد.

طاهر خانی با اشاره به جشنواره ادبی که برگزار خواهد شد بیان کرد: مهلت ارسال آثار از 10/7/ 95 تا 20/8/95 می باشد و نهایتا از آثار برگزیده در شب و شعر و خاطره که دوم آذر ماه می باشد تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در نظر داریم برخی از مکان ها را به نام این شهید بزرگوار نام گذاری کنیم، بلوار ورودی شهر از سمت دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون به نام ایشان نام گذاری شده و ممکن است یکی از ساختمان های آموزش و پرورش نیز به نام ایشان تغییر نام داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: از آنجایی که کتاب معلم شهر با نواقصی همراه است در نظر داریم کتاب جامع‌تری را گردآوری نماییم و همچنین از زندگی ایشان مستندی ساخته خواهد شد.

طاهر خانی با اشاره به کنگره و همایشی که نهایتا در روز ولادت این شهید برگزار می گردد متذکر شد: یادواره شهید چگینی با حضور مقامات کشوری و استانی و فرهنگیان عزیز استان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می گردد.

وی در پایان با تقدیر از همکاری رسانه ها گفت: رویکرد ما در معرفی این شهید به جامعه استفاده از زبان هنر و فضیلت است و در این راستا از تمام توان خود بهره خواهیم برد.

1004/پ30/ب 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها